همشهری‌آنلاین: نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نسبت به سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال ایران ابراز نگرانی کرد.

جو بايدن

به گزراش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور در انتقاد از سیاست‌های ترامپ در قبال ایران گفت: او یک سال دیگر در پیش دارد. می‌تواند به راحتی ما را درگیر جنگی تصادفی در ایران کند. او بدون این که درکی از عملکردش داشته باشد، می‌تواند ما را وارد یک درگیری کند. این [مقطع] زمانی حساس میان اکنون و نوامبر بعدی است.

انتقاد برخی از سیاست‌مداران آمریکایی از جمله بایدن به ترامپ در پی سیاست‌های یک‌جانبه و قهری دولت او در قبال ایران مطرح می‌شود.

دولت ترامپ در همان ابتدا با مطرح کردن این ادعا که توافق هسته‌ای توافقی جامع نبوده و نقص دارد و ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است، به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های پیشین آمریکا علیه ایران، تحریم‌های جدیدی نیز بر آن اعمال کرد که مصداق تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران است.

به دنبال این اقدام، تنش در روابط واشنگتن- تهران بیش از هر زمان دیگری شدت یافته است و بسیاری از کشورها همچون برخی سیاست‌مداران آمریکا نگران گسترش دامنه درگیری میان  این دو کشور هستند.

کد خبر 459693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha