یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعطیلی برخی موسسات دولتی و آموزشی از جمله بانک‌ها، مدارس و نیز دانشگاه‌ها در چهارمین روز اعتراضات مردمی در لبنان ادامه دارد.

اعتراضات در لبنان

به گزارش روزنامه الجمهوریه، دانشگاه لبنان ضمن اعلام تعطیلی کلاس ها از تاخیر در برگزاری امتحانات خبر داده و اعلام کرد زمان آن متعاقبا مشخص خواهد شد.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد، نیروهای امنیتی تمام راههای منتهی به بعبدا (کاخ ریاست جمهوری) را با سیم های خاردار مسدود کرده اند.

این در حالی است که جمعه شب در پی حرکت تعداد زیادی از معترضان به سمت کاخ بعبدا، "میشل عون" رئیس جمهور لبنان با تعدادی از آنان در دفتر خود دیدار کرده و گفت از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم کوتاهی نخواهد کرد.

انجمن کارمندان ادارات لبنان نیز از تمدید اعتصاب عمومی در تمام اداره ها و موسسات عمومی تا عصر فردا دوشنبه خبر داده و هدف از آن را فراهم شدن امکان حضور کارمندان در تظاهرات و بالا بردن صدای اعتراض به فقر و گرسنگی و نیز اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای ۱۶ هزار کارمند دولت از چند سال پیش تاکنون اعلام کرد.

این انجمن اعلام کرد: در صورت هرگونه ضرر و زیان به حقوق اقشار کم در آمد و یا حقوق بازنشستگان در تشدید اقدامات خود از جمله برگزاری اعتصاب سراسری بر اساس قانون، کوتاهی نخواهد کرد و از کارمندان می خواهد کاملا برای چنین اقدامی آماده باشند. بانک های لبنان نیز فردا تعطیل است.

ویژگی بارز تظاهراتی که از شامگاه پنجشنبه در لبنان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، خودجوش بودن آن و نیز عدم صف بندی حزبی در آن است؛ ویژگی ای که به عقیده برخی کارشناسان به آن قدرت استمرار بخشیده و موجب شده مردم از هر قشری پیر و جوان به خیابان ها آمده و اعلام کنند عزم خود را برای ادامه تظاهرات تا تحقق خواسته هایشان مبنی بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و مبارزه با فساد جزم کرده اند.

کد خبر 459661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha