همشهری آنلاین: در پی واکنش برخی اعضای شورای شهر تهران به طرح جمعی از نمایندگان مجلس برای جدایی ری از تهران، معاون عمرانی استاندار تهران نیز نسبت به این طرح انتقاد کرد؛ اما این طرح موافقانی نیز در شورای شهر دارد.

محمد تقی زاده

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا نژادبهرام صبح یکشنبه پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به توییت یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارائه طرح جدایی ری از تهران، گفت: متاسفانه این طرح با ۳۰ امضاء به هیات رئیسه وصول شده و فرید موسوی نیز در این باره توییتی منتشر کرده است.

وی با بیان این که اعضای شورای شهر تهران معتقدند که نباید یکپارچگی تهران به دلیل مسائل سیاسی دچار تغییر شود، گفت: از دید ما شهروند منطقه ۲۰ با ۱۵ تفاوتی ندارد. هر چند که برخی از مناطق می‌توانند به دلیل شرایط خاص‌شان همچون بافت فرسوده یا غیره، شهرداری خاص داشته باشند، اما به هم زدن یکپارچگی شهرداری و شهر ظلم به مردم است.

محمد سالاری، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه شهر ری نباید از تهران جدا شود، پا را فراتر گذاشته و به فارس گفته است: به نظرم استان البرز هم باید ذیل سازوکار یکپارچه پایتخت باشد.

با این وجود، موضوع جدایی ری از تهران در بین اعضای شورای شهر تهران دارای موافقانی نیز است. حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت جدایی شورای شهر ری و تهران از یکدیگر، به فارس گفته است: نمایندگان مجلس طرحی در این زمینه به هیأت رئیسه ارائه داده‌اند و موضوع در دست رسیدگی است. با تصویب این موضوع در مجلس حق مردم شهرری به آنها بازگردانده می‌شود.

اما مسئولان دولتی موضع مخالف خود را با طرح جدایی ری از تهران مطرح می‌کنند. محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران درباره این طرح به فارس گفت: این موضوع مصوبه وزارت کشور را می‌خواهد. به نظر بنده به عنوان یک کارشناس، امکان جدایی ری از تهران وجود ندارد، چرا که باید به سمت یکپارچگی پیش برویم. از سوی دیگر درست است که قدمت ری از تهران بیشتر بوده، ‌ولی با این دلایل نمی‌شود یکپارچگی تهران را به لحاظ امکانات و خدمات از بین برد. تهران درآمد متمرکزی دارد و درآمد هر منطقه ملاک نیست.

کد خبر 459653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha