همشهری آنلاین: وزیر نیرو با بیان اینکه نبود سیستم متمرکز در اداره امور کشور و بخشی‌نگری دو ریشه مشکلات به شمار می‌رود، گفت: تشکیل کارگروه بین سازمان آب، برق و شهرداری سبب می‌شود بتوانیم با هم مسائل را حل کنیم و با سرعت بیشتری جهت رفع مشکلات اقدام کنیم.

اردكانيان هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، رضا اردکانیان وزیر نیرو با حضور در صد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت بارش‌ها در شهر تهران، اظهار کرد: در حال حاضر در آغاز سال آبی که از ابتدای مهر شروع می‌شود، هستیم و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در بازه زمانی سه ماه آینده و تا آذر ماه متوسط بارندگی‌ها در حد نرمال و در برخی نقاط بیش از نرمال خواهد بود.

وی افزود: ایران یک دوره خشک ۱۰ ساله را پشت سر گذاشت و از سال پیش پس از خشکسالی، بارش‌های فراوانی انجام گرفت ولی مدت‌ها طول می‌کشد تا رطوبت از دست رفته خاک حاصل شود و بتوانیم به میزان روان آب برسیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با کمک مردم و مسئولین توانستیم دو سال بحران جدی را پشت سر بگذاریم، افزود: سال ۹۷ ـ ۹۶ خشک‌ترین سال در ۵۰ سال اخیر بود و دیگری سال ۹۸ ـ ۹۷ به عنوان‌ تر ترین سال در ۵۰ سال اخیر بود و مدیریت این دو شرایط جوی تجربه منحصر به فردی را به همراه داشت. البته نشان داد که هر چقدر توان ارتباط با مردم داشته باشیم و تاب‌آوری صنعت آب و برق و جامعه بیشتر باشد نتایج مؤثر خواهد بود.

اردکانیان با بیان اینکه امسال سه رکورد در بخش برق داشتیم که امیدواریم شکسته شود، افرود: یکی رکورد تولید که پس از انقلاب بی‌سابقه بود و در شرایط تحریم دستاورد ارزنده‌ای به شمار می‌رود و دیگری رکورد مصرف است که از نقاط ضعف به شمار می‌رود.

وی گفت:‌ اوج بار به دلیل سهم بالای دستگاه‌های سرمایشی در تابستان ۲۳ هزار مگاوات بود که بخش اعظم آن (حدود ۴ هزار مگاوات) مربوط به بخش دولتی است و همواره باید اقدامات مؤثر در این راستا انجام گیرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه با اجرای برنامه‌های ۱۱ وجهی توانسته‌ایم در این زمینه رکورد بزنیم و ۳۸۰۰ مگاوات از اوج بار در تابستان کاسته شد، اضافه‌ کرد: رکورد سوم مربوط به صادرات است که بیشترین تبادل انرژی با همسایگان را داشته‌ایم و شرایطی فراهم شد که بالاترین صادرات انرژی را به ویژه برای عراق داشته باشیم که این مسئله در تکمیل نیاز ارزی حائز اهمیت است.

اردکانیان با اشاره به نقش تهران در الگو بودن برای سایر شهرها، گفت: در این دوره محوری‌ترین برنامه‌ها برای مدیریت عرضه و تقاضا در بخش آب و برق انجام گرفته است البته کمی دیر است ولی برای رفع برخی از مشکلات باید مورد توجه باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر اصلی‌ترین نقاط ضعف خود را هدف نگیریم مشکلات حل نمی‌شود، گفت:‌ سیستم متمرکز در اداره امور کشور و بخشی‌نگری دو ریشه مشکلات به شمار می‌رود که در تهران به عنوان یک الگوی بزرگ باید اصلاح شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه بین سازمان آب، برق و شهرداری باید ساز و کار دائمی تعریف شود، تاکید کرد: تشکیل کارگروه دائمی سبب می‌شود بتوانیم با هم مسائل را حل کنیم و با سرعت بیشتری جهت رفع مشکلات اقدام کنیم.

کد خبر 459578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha