همشهری آنلاین: یک فروند هواپیمای بویینگ دریم‌لاینر از بزرگ‌ترین خطوط هوایی استرالیا در یک پرواز آزمایشی بدون توقف فاصله ۱۶ هزار کیلومتری میان نیویورک تا سیدنی را در ۱۹ ساعت طی کرد.

ركوردشكني بويينگ دريم‌لاينر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، رکورد تاریخی ۱۹ ساعت پرواز بدون توقف از نیویورک تا سیدنی صبح روز یکشنبه با فرود آمدن هواپیمای دریم‌لاینر در فرودگاهی در ساحل شرقی استرالیا به نام شرکت کانتاس ثبت شد. ۵۰ مسافر و خدمه دریم‌لاینر ۱۶۲۰۰ کیلومتر در آسمان بودند و پس از ۱۹ ساعت و ۱۶ دقیقه از نیویورک در قاره آمریکا به سیدنی در قاره اقیانوسیه رسیدند.

آلن جویس، از مدیران ارشد کانتاس و یکی از مسافران پرواز ۱۶ هزار کیلومتری بویینگ دریم‌لاینر پس از نشستن هواپیما در سیدنی گفت: «این لحظه‌ای واقعا تاریخی برای کانتاس، لحظه‌ای واقعا تاریخی برای صنعت هوایی استرالیا و لحظه‌ای واقعا تاریخی برای دنیای هوانوردی است.» آنچه صبح روز یکشنبه در استرالیا رقم خورد، طولانی‌ترین پرواز تجاری تاریخ بود که می‌تواند یک دگرگونی اساسی در صنعت هوانوردی به وجود آورد.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی «یاتا» در پیش‌بینی‌های خود اعلام کرده است آمار ۴.۶ میلیارد سفر هوایی در سال جاری میلادی تا کمتر از ۲۰ سال آینده یعنی تا ۲۰۳۷ حدود ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد و به ۸.۲ میلیارد سفر می‌رسد. با شرایط فعلی، هیچ هواپیمایی نمی‌تواند فاصله میان نیویورک تا سیدنی را با صندلی‌های پر طی کند و پرواز کانتاس هم با مسافران و خدمه محدود و کمترین میزان بار انجام شد.

هدف از برنامه‌ریزی و اجرای این پرواز آزمایشی بررسی تاثیر ۱۹ ساعت حضور در هواپیما بر بدن و ذهن خلبانان، خدمه پرواز و البته مسافران بوده است. نکته جالب اینکه پرواز کانتاس پس از فرود آمدن در سیدنی برای حدود ۷۰ دقیقه دیگر سوخت داشت و می‌توانست همچنان به مسیر ادامه دهد.

کانتاس قصد دارد یک پرواز آزمایشی بدون توقف هم بین لندن و سیدنی انجام دهد و انتظار می‌رود برنامه خود را برای پروازهای بدون توقف تا پایان سال اعلام کند. هر چند شاید اولین پرواز طولانی بدون توقف در سال‌های ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ اجرایی شود.

کد خبر 459544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha