همشهری‌آنلاین: سرتیپ مهدی ربانی در راس هیاتی بلندپایه برای شرکت در اجلاس امنیتی «شیانگ شان» به چین سفر کرد.

ايران چين

سرتیپ ربانی، معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار است در نهمین نشست امنیتی «شیانگ شان» که از روز دوشنبه ۲۹ مهر به مدت سه روز با حضور نمایندگان بیش از ۷۰ کشور برگزار شود، شرکت کند.

سرتیپ ربانی در بدو ورود به چین در فرودگاه پکن مورد استقبال مقامات چین قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نهمین اجلاس امنیتی «شیانگ شانگ» روزهای ۲۰ تا ۲۲ اکتبر (۲۸ تا ۳۰ مهر ۱۳۹۸) در مرکز اجلاس‌های بین المللی شهر پکن برگزار می شود.

هدف از برگزاری این اجلاس گفت و گو و تبادل نظر درباره مسایل و محورهای مهم امنیتی منطقه‌ای و بین المللی در موضوعات امنیتی، روابط بین کشورها و نظم بین‌المللی و مدیریت بر مخاطرات امنیتی در قاره آسیا و منطقه اقیانوس آرام است.

حفاظت از صلح و ثبات در قاره آسیا با توجه به شرایط جدید امنیتی و با نظرداشت منشور شورای امنیت سازمان ملل و پایبندی به اهداف آن از دیگر موضوعاتی است که در این همایش امنیتی مورد بررسی قرار می گیرد.

چین بر این باور است که نظم موجود بین‌المللی که نظام غرب راه‌اندازی کرده باعث تجاوز، استعمار گرایی، درگیری‌های نظامی و سلطه‌جویی و بسیاری چالش‌های دیگر شده و دیگر الگوی مناسبی برای دنیا نیست و در نتیجه باید به دنبال شرایط امنیتی در نظم نوین بود.

از سال ۲۰۰۶ میلادی که این همایش امنیتی برگزار شده است هم و غم چین این بوده است که موضوعات امنیتی با نظرداشت شرایط روز دنیا مورد بررسی قرار گیرد و دنیا به دنبال یک نظم تازه باشد نهایتا امنیت بهتری برای کشورها به ارمغان آورد.

امنیت جهانی و کنترل تسیحاتی، فناوری و امنیت بین‌المللی، هوش مصنوعی و جنگ‌افزارهای آینده، امنیت دریایی، مهندسی امنیت دریایی، تدابیر مرتبط با راهبرد اعتماد سازی، امنیت در خاورمیانه و همچنین همکاری بین المللی در مبارزه با تروریسم از جمله محورهای این همایش سه روزه است.

«شیانگ شان» نام یک منطقه بسیار زیبای طبیعی و کوهستانی در شمالی‌ترین نقطه شهر پکن است و به معنای کوه معطر است. این منطقه در فصل پاییز به دلیل برگ ‌های سرخ، قهوه‌ای و زرد رنگ درختانش در سراسر چین به‌خصوص شهر پکن معروف است.

کد خبر 459542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha