همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده در نخستین حضور بین‌المللی جایزه ویژه بهترین فیلمنامه را از سی و پنجمین جشنواره ورشو در لهستان از آن خود کرد.

همايون غني‌زاده در جشنواره فيلم ورشو

به گزارش همشهری آنلاین، «مسخره‌باز» که این روزها روی پرده سینماهای ایران است، سال گذشته در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و امسال در بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره ورشو حضور داشت. با اینکه فیلم نخستین تجربه کارگردانی غنی‌زاده است و جشنواره ورشو هم یک بخش مسابقه ویژه فیلم‌های اول و دوم دارد اما برنامه‌ریزان این رویداد مهم سینمایی در لهستان «مسخره‌باز» را شایسته رقابت در بخش مسابقه بین‌الملل دانستند.

فیلم غنی‌زاده در بخش مسابقه اصلی ورشو ۲۰۱۹ با ۱۴ فیلم از کشورهای آمریکا، لهستان (سه فیلم)، قزاقستان، اوکراین، رومانی، روسیه، ترکیه، ژاپن، فرانسه، گرجستان، کروواسی و یونان رقابت کرد و در آیین اختتامیه جایزه ویژه بهترین فیلمنامه را به دست آورد. «مسخره‌باز» سال گذشته در جشنواره فجر جوایز بهترین فیلم اول، بهترین فیلم هنر و تجربه، بهترین بازیگر مرد مکمل (علی نصیریان) و جلوه‌های ویژه را برد و در چهار بخش دیگر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود.

جایزه بزرگ ورشو یا بهترین فیلم این دوره به «شیندیسی» از گرجستان رسید و دیتو تسینتادزه برای همین فیلم جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کرد. سی و پنجمین جشنواره فیلم ورشو ۱۱ تا ۲۰ اکتبر در پایتخت لهستان برگزار شد و ۱۴ فیلم هم در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم حضور داشتند.

کد خبر 459515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha