سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

احتمالاً قدمت غذایی که در بین دو تکه نان قرار گرفته یا در نان پیچیده شود، آن‌قدر قدیمی است که نتوان گفت انسان‌ها از چه دوره‌ای چنین غذایی را می‌خورده‌اند، اما می‌دانیم که از قرن هجدهم میلادی، به‌خاطر «جان مونتاگو»، اِرل چهارم ساندویچ (شهری در جنوب شرقی انگلیس)، تقریباً در تمام جهان این غذا را به این نام می‌شناسیم.

ساندویچ دو طبقه

گفته می‌شود برای او هنگام بازی‌کردن، برش‌های نان و گوشت آورده می‌شده تا ضمن بازی بتواند غذا هم بخورد و به این ترتیب این نوع غذا ساندویچ نام گرفته است.

حتماً شما هم انواع و اقسام ساندویچ را درست می‌کنید و نیازی نیست دستور پخت  داشته باشید، اما ساندویچ دو طبقه‌ی امروز ما، چیز دیگری است! از ما گفتن!

۱. برای شروع سه عدد نان تُست را در توستر، برشته کنید. ما در این‌جا از تست سفید استفاده‌ کرده‌ایم، اما اگر دوست دارید می‌توانید از تست سبوس‌دار، تست جو یا انواع دیگر این نان استفاده کنید.

۲. وقتی نان‌های برشته‌شده کمی خنک شدند، روی یک‌طرف آن‌ها کمی کره بمالید تا سطح نان چرب و خوش‌مزه شود.

۳. ما برای ساندویچ دو طبقه‌ی امروزمان از چند تکه فیله‌ی مرغ و بیکن گوساله استفاده کرده‌ایم. سطح فیله‌ی مرغ را به کمی پودر سیر و نمک آغشته کنید و در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شوند. بعد هم بیکن را کمی تفت دهید تا از خامی دربیاید و آماده شود.

۴. بنا به سلیقه‌ی خودتان چند برگ کاهوی سبز یا چند برگ اسفناج تازه را همراه با یک گوجه‌فرنگی متوسط بشویید.

۵. روی دو تکه از نان‌های تست، به ترتیب و لایه‌لایه بیکن، کاهو، مرغ و گوجه‌فرنگی را بچینید. بعد آن‌ها را روی هم بگذارید و نان سوم را رویشان قرار دهید.

۶. با یک چاقوی نان‌بُری، نان‌های تست را از قطر برش دهید تا دو تکه ساندویچ مثلثی داشته باشید. این‌طوری خوردن ساندویچ راحت‌تر است. برای ثابت‌نگه‌داشتن مواد ساندویچ تا زمان سرو، می‌توانید از خلال‌دندان استفاده کنید.

فوت آخر!

اگر دوست دارید ساندویچتان گرم باشد، می‌توانید نان‌ها را در آخرین‌ مرحله و وقتی همه‌ی موادتان آماده است تُست کنید.

کد خبر 459477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha