همشهری آنلاین: عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حال حاضر ۲۴ مدل مدرسه در کشور وجود دارد که سعی شده است که این مدارس تجمیع شود.

سلام یک میلیون و ۱۷۳ هزار دانش‌آموز به مدرسه

به گزارش فارس، کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر کاهش تعداد مدارس به دو مدل مدرسه دولتی و غیردولتی، اظهار کرد:‌ این موضوع در حیطه وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است و این طرح را وزارتخانه مطرح کرده است و قطعاً برای آن تقسیم‌بندی و زیرساخت‌های لازم را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد:‌ اگر قرار بود در این طرح و تقسیم‌بندی، عدالت آموزشی مطرح نشود، طبیعتاً‌ این موضوع را مطرح نمی‌کردند؛ این طرح بر اساس قانون اساسی مطرح شده است و اگر تضاد و مغایرتی با اصول بنیادی قانون داشته باشد، آن را مطرح نمی‌کردند و اگر این چنین هم باشد قطعاً شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر آیین‌نامه‌های زیادی در آموزش و پرورش در خصوص تقسیم‌بندی‌های مدارس وجود دارد و با توجه به اینکه در حال حاضر ۲۴ مدل مدرسه در کشور وجود دارد، سعی شده است که این مدارس را تجمیع کنند که ماهیت آن چیز بدی نیست و باید از مسؤولان و متولیان آموزش و پرورش جزئیات آن را جویا شد.

خانلری خاطرنشان کرد: هنر آموزش و پرورش در تمام دنیا این است که با ایجاد سیستم‌های غیرانتفاعی به دانش‌آموزان نخبه توجه کنند و از محل مدارس غیردولتی به دانش‌آموزان نخبه کمک کنند و ما نیز در این راستا گام‌هایی برمی‌داریم و رفته رفته این سیستم را جا می‌اندازیم.

کد خبر 459400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha