همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم از بازنگری در آیین‌نامه ۲۱ ساله فعالیت موسسه‌های آموزش عالی آزاد خبر داد و اعلام کرد که مراجع قضائی با موسسه‌های عالی آزاد بدون مجوز برخورد می‌کنند.

علي خاكي صديق

به گزارش ایرنا، فعالیت موسسات آموزش عالی غیردولتی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی غیردولتی و موسسه‌های آموزش عالی آزاد تنها با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قانونی است. با این حال در کوچه و بازار و از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، حتی پیامک‌های تبلیغاتی مبنی بر برگزاری پذیرش بدون آزمون در موسسه‌های آموزش عالی آزاد دیده می‌شود.

این در حالی است که بر اساس مجوز وزارت علوم، این موسسه‌ها تنها حق برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون دارند، درست مانند اقدامی که موسسه‌های کنکور برای کنکوری‌ها انجام می‌دهند.

علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره فعالیت موسسه‌های آموزش عالی آزاد در برگزاری دوره‌های آمادگی کنکور به خصوص در فراگیر پیام‌نور، اظهار داشت: این موسسه‌ها فقط حق برگزاری دوره‌های آمادگی کنکور دارند و تبلیغات‌شان برای اقدام به پذیرش دانشجو خلاف قانون است که البته اقدامات این مراکز در اختیار معاونت حقوقی وزارت علوم قرار می‌گیرد.

وی در این باره مثالی زد و افزود: به عنوان مثال از ۶ موسسه‌ای که مجوزشان را پیگیری می‌کردم، پنج مورد هیچ مجوزی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نداشتند و تخلفات آنها مشخص است؛ این در حالی است که تعداد زیادی از موسسه‌های آموزش عالی آزاد هم در چارچوب مجوزهای وزارت علوم در حال فعالیت هستند و کسی به آنها معترض نمی‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد: تنها اقدام وزارت علوم در این زمینه معرفی موسسه‌های آموزش عالی آزاد بدون مجوز به مراجع قضایی بوده که مرتب در حال انجام است و این مراجع هم پیگیری می‌کنند.

خاکی‌صدیق از بازنگری آیین‌نامه مجوز موسسه‌های آموزش عالی آزاد خبر داد و اظهار داشت: معاونت آموزشی وزارت علوم در حال بازبینی آیین‌نامه مربوط به فعالیت و مجوز این موسسه‌ها است.

به گفته این مقام مسئول، آخرین آیین‌نامه مربوط به این موسسه‌ها در سال ۷۷ مصوب شده است و شاید مناسب آن دوره بوده اما در بازبینی جدید، شرایط احراز صلاحیت برای تشکیل موسسه‌های آموزش عالی آزاد باید تغییر کند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: وزارت علوم هر جا که متوجه فعالیت غیرقانونی موسسه‌های آموزش عالی آزاد شود با آنها برخورد کرده و مجوزشان را لغو می‌کند که این اتفاق بارها افتاده است. همچنین قوه قضائیه با موسسه‌هایی برخورد می‌کند که هیچ مجوزی از سوی وزارت علوم ندارند.

کد خبر 459388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha