همشهری آنلاین: سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به تشریح اقدامات انجام شده از سوی اعضای این سازمان در راهپیمایی اربعین پرداخت.

امدادرساني هلال احمر در اربعين

به گزارش ایسنا، علی گنج‌کریمی درباره اقدامات انجام شده از سوی تیم‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در راهپیمایی اربعین، گفت: اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ۱۴ مهر ماه فعالیت خود در راهپیمایی اربعین را آغاز کردند و طی این مدت اقدام به ارائه بیش از ۲۳۵ هزار خدمات مختلف به زائران ایرانی در داخل و خارج از کشور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲ هزار نفر از جوانان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در طرح اربعین سازمان مشارکت دارند، گفت: این افراد در دو بخش داخل و خارج از کشور فعال هستند، جوانان فعال در داخل کشور در پایانه‌های مرزی و مسیرهای تردد زائران مستقر هستند و خدماتی نظیر کمک به افراد ناتوان، خدمات درمانی اولیه نظیر بانداژ و پانسمان، تست قند و فشار خون و ... را انجام می‌دهند.

گنج‌کریمی ادامه داد:‌ گروه دیگر از جوانان در کشور عراق مستقر هستند، این افراد در شهرهای نجف، کربلا و مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا مستقر هستند و علاوه بر خدماتی که جوانان در داخل کشور ارائه کرده‌اند، اقداماتی نظیر مسیریابی، کمک به در راه ماندگان، جستجوی گمشدگان، یافتن آدرس و زائران، مشاوره، انتقال به مراکز پزشکی و ... را انجام می‌دهند.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حضور جوانان هلال احمر در ماموریت اربعین تا زمان بازگشت آخرین گروه از زائران اربعین ادامه خواهد داشت، گفـت: این نخستین سالی بود که چنین اقداماتی از سوی جوانان انجام شد و در سال‌های آتی این اقدامات بیشتر از قبل گسترش خواهد یافت.

کد خبر 459352
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha