همشهری آنلاین: سرنوشت بازی رفت تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید که قرار بود شنبه چهارم آبان به میزبانی ورزشگاه نوکمپ برگزار شود، تا چند روز دیگر مشخص می‌شود.

ال كلاسيكو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در فاصله حدود یک هفته تا نخستین ال‌کلاسیکو فصل تازه فوتبال اروپا، ناآرامی‌ها در مرکز ایالت کاتالونیا در اسپانیا به اوج رسیده است. از این رو، کمیته بازی‌های لالیگا روز گذشته تشکیل و پیشنهاد شد مهم‌ترین بازی فصل فوتبال اسپانیا در یکی از دو روز هفتم دسامبر (شنبه ۱۶ آذر) یا ۱۸ دسامبر (چهارشنبه ۲۷ آذر) برگزار شود.

بارسا و رئال تا دوشنبه آینده فرصت دارند گزینه خود را به لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کنند. مدیران لالیگا برای برگزار شدن بازی میان بارسلونا و رئال مادرید دو گزینه پیش رو داشتند؛ انتقال بازی به سانتیاگو برنابئو و میزبانی سفیدهای شهر مادرید از آبی‌اناری‌های بندر بارسلون یا تعویق بازی تا آرام شدن شرایط در ایالت کاتالان. مسئولان رئال از ایده میزبانی برنابئو از ال‌کلاسیکو چندان استقبال نکرده‌اند. رئال چند بازیکن مصدوم دارد و ترجیح می‌دهد با تمام قوا برابر قهرمان لالیگا بایستد.

دیوان عالی اسپانیا چند روز پیش ۹ نفر از رهبران جدایی‌طلب کاتالان را به حبس‌های طولانی ۹ تا ۱۳ سال محکوم کرد. اتهام این افراد همکاری در برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی و ناکام استقلال کاتالونیا در سال ۲۰۱۷ بود. همین حکم‌های سنگین به شورش‌های گسترده در ایالت جدایی‌طلب اسپانیا انجامید، فرودگاه ال‌پرات بارسلونا و چند خیابان و گذرگاه مهم بسته شد، بیش از ۵۰ نفر بازداشت شدند و پلیس از گلوله‌های پلاستیکی برای پراکندن مردم استفاده کرد.

باشگاه بارسلونا که به شکل غیررسمی تیم ملی ایالت کاتالونیا شناخته می‌شود، با صدور یک بیانیه اعلام کرد دادن حکم زندان راه حل مساله استقلال‌طلبی نیست. بازی با رئال‌مادرید نخستین دیدار خانگی بارسا پس از زندانی شدن رهبران کاتالان است و آنها بنا ندارند مسابقه به تعویق بیفتد. بارسا شنبه آینده به ایبار سفر می‌کند و یک هفته بعد می‌بایست در ورزشگاه نوکمپ از سفیدپوشان مادریدی پذیرایی کند که تا این هفته صدرنشین لالیگا هستند.

کمیته بازی‌ها شامل یک نماینده از لیگ، یک نماینده از فدراسیون و یک عضو مستقل است. این کمیته استدلال‌های نمایندگان دو باشگاه بارسا و رئال را می‌شنود اما راسا درباره تاریخ برگزار شدن ال‌کلاسیکو تصمیم می‌گیرد و نتیجه نهایی را به هر دو باشگاه بزرگ اسپانیا اعلام می‌کند.

از سوی دیگر، گفته می‌شد یک گزینه دور از ذهن اما عجیب و بامزه هم برای برخی دیدارهای لالیگا مطرح شده است؛ انتقال به آمریکا و برگزار کردن آنها در شهر میامی. هر چند به نظر می‌رسد تا سه روز آینده تاریخ برگزاری دیدار میان بارسا و رئال در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ قطعی می‌شود.

کد خبر 459330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha