همشهری آنلاین: در برخورد اتوبوس زائران عرب و آسیایی با یک دستگاه خودروی سنگین در منطقه‌ای نزدیک شهر مقدس مدینه، ۳۵ زائر خانه خدا کشته و چهار نفر مصدوم شدند.

مسجدالنبي در مدينه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آژانس فرانس-پرس، این حادثه مرگبار روز چهارشنبه در غرب عربستان سعودی نزدیک مدینه‌النبی رخ داد و در آن یک دستگاه اتوبوس حامل زائران خانه خدا با یک دستگاه لودر برخورد کرد. با آتش گرفتن و منفجر شدن اتوبوس ۳۵ نفر از زائران کشورهای آسیایی و عربی در دم کشته و چهار مصدوم به بیمارستان الهمنا منتقل شدند. پلیس مدینه اعلام کرد پرونده این تصادف مرگبار در دست بررسی است.

آوریل سال گذشته در برخورد یک دستگاه اتوبوس با تانکر حمل سوخت در مسیر مدینه به مکه، چهار زائر بریتانیایی جان خود را از دست دادند و ۱۲ نفر دیگر مصدوم شدند. ژانویه ۲۰۱۷ هم تصادف یک دستگاه مینی‌بوس در مسیر مکه به مدینه به کشته شدن شش بریتانیایی از جمله یک نوزاد دو ماهه انجامید.

حکومت عربستان سعودی در تلاش برای رهایی از اقتصاد متکی به نفت روی بخش گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی حساب ویژه باز کرده است. عربستان تا چند ماه پیش فقط برای میلیون‌ها زائر مسلمان و شرکت‌کنندگان در برنامه‌های ورزشی و فرهنگی بین‌المللی روادید صادر می‌کرد.

از ماه گذشته میلادی گردشگران خارجی اجازه یافته‌اند برای بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری عربستان وارد این کشور شوند. حکومت سعودی با این برنامه‌ها خود را برای ورود به دوران اقتصاد بدون نفت آماده می‌کند. هر چند به نظر می‌رسد زیرساخت‌های میزبانی از گردشگران هنوز آماده نیست.

کد خبر 459322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha