همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا و بریتانیا پس از یک دوره مذاکره چند هفته‌ای سخت و فشرده برای اجرایی شدن برگزیت تا ۳۱ اکتبر به توافق دست یافتند.

ژان كلود يونكر و بوريس جانسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، بوریس جانسن (نخست‌وزیر بریتانیا) و ژان کلود یونکر (رئیس کمیسیون اروپا) از توافق مذاکره‌کنندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر توافقنامه تازه برگزیت خبر دادند. هر چند جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر توافق جانسن را «بدتر از توافق ترزا می» توصیف کرده و حزب اتحادگرای دموکراتیک در ایرلند شمالی هم گفته از توافق حمایت نمی‌کند. بدون حمایت DUP نخست‌وزیر کاری بسیار سخت برای تایید آن پیش رو دارد.

با وجود توافق اتحادیه اروپا و جانسن برای اجرایی شدن برگزیت تا ۳۱ اکتبر، این توافق تازه باید در پارلمان بریتانیا و پارلمان اتحادیه اروپا به تایید برسد. پیش‌تر چند تلاش نخست‌وزیر پیشین بریتانیا برای گرفتن رای مثبت نمایندگان مجلس به بن‌بست خورد و سرانجام خانم می جایگاه خود را حزب محافظه‌کار و صندلی نخست‌وزیری را سر سرسختی نمایندگان پارلمان بریتانیا از دست داد.

انتظار می‌رود رهبران اروپایی در دیدار خود در بروکسل از توافق تازه برگزیت پشتیبانی کنند. بعد نوبت به نمایندگان مجلس بریتانیا می‌رسد که در جلسه روز شنبه آینده درباره شیوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند.

کد خبر 459317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha