همشهری آنلاین: شواری بررسی وضعیت پوشش و عملکرد سلبریتی‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

لباس پوشش

مجری یک برنامه تلویزیونی به فراخور برنامه‌اش از رفتار و پدیده‌ای به شدت دفاع و یا انتقاد می‌کند اما وقتی تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود به نظر می‌رسد متفاوت با آنچه گفته عمل می‌کند.

بعضی از بازیگران سریال‌ها و فیلم‌ها در قالب نمایش و نیز مصاحبه‌های رسمی نوع پوشش و کنشی که از خود بروز می‌دهند با آنچه در منظر غیر رسمی از خود به تماشا می‌گذارند تفاوت معناداری دارد.

 واقعیت این است که گروهی از مردم زیستی دوگانه دارند. یعنی آنچه در عرصه عمومی از خود نشان می‌دهند با آنچه در حوزه غیررسمی اعم از عمومی و خصوصی از خود ارائه می‌کنند تفاوت‌های قابل توجهی دارد.

مردم عادی چه در عرصه رسمی و سازمانی مانند محل کارشان، مدرسه، بانک، سازمان‌های عمومی و دولتی و چه عرصه خصوصی و عمومی مانند خیابان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خیلی دیده نمی‌شوند اما این موضوع برای سلبریتی‌ها فرق می‌کند. آنها همیشه دیده می‌شوند و این تفاوت و دوگانگی در آنها بسیار برجسته است.

در این خصوص انتقادهای متعددی ابراز شده است از جمله حجت‌الاسلام سالک نایب رئیس مجلس که در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: "برخی از بازیگران سینما و صداوسیما هم با کشف حجاب و خودنمایی به گسترش و توسعه اهداف شوم استکبار در مقوله اشاعه بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه ایران دامن می‌زنند. "

به موازات این انتقادها حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد، نائب رئیس کمیسیون مجلس از تشکیل شورایی در وزارت ارشاد برای بررسی وضعیت پوشش و عملکرد سلبریتی‌ها خبر داد.

وی گفت چهار ماه است که این شورا تشکیل شده و یک جلسه هم این شورا داشته است و احتمال داد در این خصوص قوانینی وضع شود.

هنوز از جزئیات این جلسه و قوانین احتمالی خبری منتشر نشده است.

کد خبر 459272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha