همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده فرمانده ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمنان در حوزه جنگ نرم دارای امکانات به روز هستند و سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش نیز باید از این فناوری‌های نوین برخوردار باشد.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» روز چهارشنبه در مراسم تجدید میثاق فرماندهان عقیدتی سیاسی ارتش در حرم امام خمینی(ره) اظهارداشت: چابکی، کارآمدی و پاسخگویی در شرایط‌ مختلف جنگ نرم باید در دستور کار سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی باشد.

وی مهمترین ماموریت‌های این نهاد را ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی، ارتقای معنوی و بصیرت افزایی نیروهای نظامی و مصون کردن نیروها در مقابل هجمه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: ارتقای منزلت اجتماعی نیروهای مسلح که مدنظر رهبر معظم انقلاب است از مهمترین اهداف سازمان عقیدتی سیاسی می‌باشد.

سیاری تصریح کرد: سازمان عقیدتی سیاسی باید توان مقابله با قدرت جنگ نرم و سخت دشمنان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران از مولفه‌های برترسازی از جمله شهادت طلبی، ایثارگری و ولایت‌مداری برخوردار است، عنوان کرد: رزمندگان ایران اسلامی با این شاخصه‌ها در هشت سال جنگ تحمیلی با بصیرت دینی و ولایت‌مداری در مقابل بسیاری از زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادند.

سیاری در ادامه قدرت را میزان توانمندی یک ملت برای آمادگی با تهدیدات خارجی و برقراری امنیت داخلی و رفاه مردم برای توسعه کشور عنوان کرد و گفت: امروز قدرت در سه عرصه سخت، نیمه سخت و نرم تعریف می‌شود که نیروهای ایرانی در تمامی این موارد توانایی لازم را دارند.

وی یادآور شد: امروز به لطف خداوند و تلاش نیروهای نظامی ایران در حوزه قدرت سخت یعنی امکانات و تجهیزات نظامی کاملا خودکفا شده است و توان بازدارندگی بالایی دارد.

سیاری عنوان کرد: قدرت نیمه سخت جمهوری اسلامی ایران نیز با داشتن نیروهای مومن، انقلابی و متعهد در شرایط خوبی است، همان‌گونه که در چند سال اخیر شاهد هستیم، دشمنان نتوانستند تا تحریم و تهدید کوچکترین خللی در شرایط کشور ایجاد کنند.

وی سومین قدرت را  قدرت نرم عنوان کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب طی چند دهه گذشته بارها در مورد تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و در نهایت جنگ نرم دشمنان بیانات فراوانی داشتند چرا که جنگ نرم و یا به عبارتی استعمار فرانو به تسلط دشمنان بر افکار و عقاید جوانان توجه دارد، بدین صورت که با تغییر نوع فکر باورها و افکار عمومی ملت را در مسیری که می‌خواهد هدایت می‌کند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه نیروهای نظامی ایران در مقابله با جنگ نرم دشمنان باید از پتانسیل‌های فرهنگی و مذهبی استفاده کنند، افزود: ارتش ایران مزایایی چون ولایتمداری، بصیرت مردمی و انقلابی را دارند که باید سازمان عقیدتی و سیاسی از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از ابزارهای نوین و فضای مجازی به دنبال تغییر فکر و نگرش این نیروها هستند، تاکید کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این زمینه با توجه به فرهنگ ناب ایرانی، اسلامی اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از آن انجام دهد.

سیاری یادآور شد: دشمن می‌خواهد تغییر سبک زندگی، القای ناکارآمدی و کاهش منزلت اجتماعی نیروهای مسلح را بزرگنمایی کند و شبهات مختلفی را در در میان نیروهای مسلح ایجاد کند که باید همگان در مقابل این موضوعات هوشیار باشیم.

مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) همزمان با ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس این نهاد با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های والای ایشان تجدید میثاق کردند.

کد خبر 459218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha