همشهری‌آنلاین: نیروهای پلیس فرانسه با آتش‌نشان‌های معترض در شهر پاریس درگیر شده و برای متفرق ساختن آنها از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کردند.

آتش‌نشان‌هاي معترض فرانسوي 833

به گزارش ایسنا، هزاران تن از آتش‌نشان‌های معترض فرانسوی از سراسر این کشور به شهر پاریس آمدند تا برای طرح مطالباتشان و اعتراض به شرایط کاری خود تظاهرات کنند.

این معترضان خواستار افزایش حقوق خود، تضمین مزایای بازنشستگی و توجه و احترام بیشتر از سوی مقامهای مسئول به حرفه خود هستند.

خبرنگار رویترز گزارش داد، این آتش‌نشان‌های معترض تلاش کردند تا از حصارهای فولادی اطراف مجلس سُفلی پارلمان فرانسه بالا بروند و هم‌زمان نیز افسران پلیس این کشور به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند.

در ادامه گزارش شد که این تظاهرات به شرق شهر پاریس نیز کشیده شد و در آنجا این معترضان با برخورد شدیدتر نیروهای پلیس ضدشورش و شلیک بیشتر نارنجک‌های گاز اشک‌آور مواجه شدند.

اریک برزو، یک آتش‌نشان ۴۶ ساله اهل منطقه "اوبانی" در جنوب فرانسه گفت: یک خشم واقعی در میان معترضان وجود دارد و مشکل این است که کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد. به همین دلیل مردم بیشتر عصبانی می‌شوند و وضعیت با خشونت بیشتری همراه می‌شود.

کد خبر 459208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha