همشهری آنلاین: یوفا تغییر محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان از استانبول را به دنبال اقدام نظامی ترکیه علیه سوریه بررسی می‌کند.

لوگو

به گزارش ایرنا، به دنبال اقدام نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه، نایب رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با اشاره به بررسی درخواست‌ها مبنی بر تغییر محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان از استانبول، تاکید کرد که این نهاد قادر نیست «سازمان ملل متحد» را عوض کند.

به دنبال عملیات نظامی و حمله هوایی و موشکی ترکیه به بخش‌های شمال و شمال شرقی سوریه و به ویژه استفاده از سلام نظامی توسط بازیکنان تیم ملی این کشور به عنوان خوشحالی پس از گل در دیدارهای این تیم در انتخابی یورو ۲۰۲۰ مقابل آلبانی و فرانسه، درخواست‌ها مبنی بر انتقال ورزشگاه میزبان فینال لیگ قهرمانان افزایش یافت.

برخی از بازیکنان ترکیه به دلیل حمایت علنی از اقدامات دولت این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند و این در حالی است که باشگاه آلمانی سن‌پائولی پا را فراتر نهاد و قرارداد «چنک شاهین»، هافبک ترک‌تبار خود را فسخ کرد.

زنجیره این اتفاقات موجب شد تا درخواست‌ها برای انتقال محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۰ افزایش یابد؛ قرار است این دیدار در استانبول برگزار شود؛ معترضان معتقدند برگزاری این بازی در ترکیه دست کم به دلیل نگرانی‌های امنیتی عاقلانه نیست.

در این بین «میشل اووا»، نایب رئیس یوفا در این خصوص اظهار داشت: ما با نهایت احترام به استقلال ورزش نقش خود را ایفا می‌کنیم اما بدون تردید نمی‌توانیم اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد، کشورها، دیپلماسی‌ها، سفرا و سایر نهادهای سیاسی را عوض کنیم.

وی ادامه داد: در نتیجه تصمیمات یوفا با همفکری کمیته اجرایی و ریاست این نهاد اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 459206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha