همشهری آنلاین:  نخستین همایش ملی تخصصی فلسفه و اخلاق نقد به همت مجمع فلاسفه ایران اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

نخستین همایش ملی تخصصی فلسفه و اخلاق نقد در ايران

حلقه انتقادی مجمع فلاسفه ایران در راستای ایفای رسالت خویش برای اعتلای خردورزی و تفکر فلسفی و انتقادی آزاد و امکان گسترش نگرش کاربردی به آن اولین همایش ملی و تخصصی فلسفه و اخلاق نقد را در روزهای دوم و سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌کند.
 
محورهای همایش به قرار زیر است:
 
الف) مفهوم شناسی و مبانی فلسفه و اخلاق نقد (معناشناسی نقد، چیستی فلسفه نقد، چرایی و چگونگی نقد، اهداف نظری و عملی نقد، چیستی اخلاق نقد، ضرورت اخلاق نقد)
 
ب) روش‌شناسی و ویژگی‌های فلسفه و اخلاق نقد (نظریات و روش‌های مطرح در باب فلسفه و اخلاق نقد، رویکردهای علت محور و دلیل محور، لوازم نظری و عملی فلسفه و اخلاق نقد، سطوح و دسته بندی‌ها و معیارهای فرآیند نقد اندیشه‌ها، رابطه نقد و آزادی بیان، رابطه نقد و گفتگو، رابطه نقد و تخریب، معیارهای کلی اخلاق نقد، حوزه‌های دین، فلسفه، سیاست، فرهنگ، هنر، اجتماع، اقتصاد و...
 
ج) وضعیت‌شناسی فلسفه و اخلاق نقد در ایران و جهان معاصر (آسیب شناسی وضعیت فلسفه و اخلاق نقد در ایران و جهان معاصر، نتایج کاربردی گسترش فرهنگ اخلاق نقد در جامعه امروز)
 
عوامل مؤثر بر اخلاق نقد در ایران و دیگر موضوعات مربوط به فلسفه و اخلاق نقد که دارای جنبه کاربردی هستند.
 
از محققان، اساتید و دانشجویان علاقه مند دعوت می شود چکیده مقاله علمی خود را به نشانی h.entegadi@gmail.com ارسال کنند.
 
حداقل تعداد ۷ مقاله برتر و برگزیده، پاداش نقدی دریافت می‌کنند. مقالات برگزیده در کتاب ویژه مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهد رسید. مهلت ارسال چکیده مقالات ۳۰ آبان ۱۳۹۹ است.
 
مکان همایش نیز تهران، خیابان کارگر جنوبی، پایین‌تر از جمهوری، کوچه آیرم، پلاک ۱۳ است.

کد خبر 459203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha