همشهری آنلاین: دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت مدعی شد آمار دانشجویانی که مسموم شده‌اند حداقل به ۱۵۰ نفر می‌رسد.

بيمار - بيمارستان

به گزارش میزان، معید مهدیان، دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران درباره مسمومیت دانشجویان این دانشگاه، گفت: حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در دانشگاه مسموم شدند و مسئولین دانشگاه اصلا به این موضوع توجه نکردند.

مهدیان گفت: دو شب قبل تعدادی احساس کردند که مسموم شدند که تا ساعت ۱ بامداد حدود ۲۰ نفر اعلام کردند که مسموم شده‌اند و این آمار تا ظهر روز بعد به شدت افزایش یافت و به حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر رسید و دانشجویان تب و لرز و حالت تهوع داشتند.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه با بیان اینکه جلوی ساختمان ریاست دانشگاه جمع شدیم و معاون دانشجویی دانشگاه اعلام کرد که باید مسیر قانونی طی شود، اضافه کرد: در واکنش به این وضعیت و عدم پاسخگویی نامه‌ای زدیم که باید تا یکشنبه پیمانکار سلف عوض و با متخلفان برخورد شود.

وی در ادامه گفت: سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه دانشجویان در وعده شام همه غذاها را زمین گذاشتند، ولی باز هم هیچ کس پاسخگو نبود.

مهدیان در ادامه در پاسخ به این سوال که اورژانس اعلام کرده ۷۰ نفر مسموم شده‌اند، گفت: خیر؛ آمار مسمومی‌ها خیلی بیشتر است و حداقل به ۱۵۰ نفر می‌رسد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در دانشگاه حضور پیدا کردند که علت مسمویت را شناسایی کنند.

  • مسمومیت را تائید یا تکذیب نکردیم

سید جواد حجازی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در پاسخ به این سوال که چرا شما روز گذشته خبر مسمویت را تکذیب کردید، گفت: ما روز گذشته مسمومیت را تائید یا تکذیب نکرده بودیم؛ فقط گفته بودیم که اطلاعی نداریم و اگر کسی اطلاعاتی مبنی بر مسمومیت دانشجویان دارد در اختیار ما بگذارد.

رئیس مرکز اورژانس تهران این موضوع را تائید کرد و گفت: ۷۰ دانشجوی خوابگاهی دانشگاه علم و صنعت مسموم شده‌اند که ۱۱ نفر از دانشجویان برای پیگیری مراحل درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 459197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha