همشهری آنلاین: هوای تهران در صبح بیست و چهارمین روز مهر ماه ۹۸، با شاخص کیفیت ۸۰ در شرایط سالم قرار دارد.

هواي سالم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۲۴ مهر ۹۸ افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی مناطق مشاهده می‌شود که به طور عمده ناشی از ازدیاد تردد خودروها و حاکمیت جو آرام و آسمان صاف است.

با رشد ناپایداری‌های جوی در طول روز و وزش باد در برخی ساعات، از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده اما به‌تدریج با افزایش حجم ترافیک احتمال می‌رود طی برخی اوقات افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد مشاهده شود، اگرچه با وزش باد در ساعات پایانی چهارشنبه، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوای پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم این وضعیت جوی تا صبح روز پنجشنبه ۲۵ مهر ۹۸، باوجود آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود. همچنین با کاهش جزئی دما تا روز آینده و افزایش ابرناکی، وضعیت کیفیت هوا در طی روز در شرایط مطلوب قرار خواهد گرفت.

هر چند هم‌زمان با ساعات اوج ترافیک شامگاهی، افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق در پاره‌ای از مناطق سبب خواهد شد وضعیت کیفیت هوای مناطق پرتردد به‌طور موقت در شرایط نامطلوب قرار گیرد.

کد خبر 459175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
    0 0
    با توسعه حمل و نقل عمومی و دوچرخه سواری و توسعه پیاده روها هوای تهران تمیزتر هم خواهد شد. باید شهرداری از یک استارتاپ بخش خصوصی برای تجهیز تمام خیابانها با پارکومتر اینترنتی محدودیت در پارک کنار خیابان ایجاد کند و هم مردم به کمتر آوردن ماشین تشویق می شوند و هم برای شهرداری درآمدزایی دارد. در ونکوور یک شرکت استارتاپ هست که اپلیکیشن pay by phone دارد.