همشهری آنلاین: تیم‌های ملی فوتبال کره‌شمالی و کره‌جنوبی در بازی‌های گزینشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه خالی از تماشاگر پیونگ‌یانگ به دیدار هم رفتند و در پایان به تساوی بدون گل بسنده کردند.

ورزشگاه خالي از تماشاگر پيونگ يانگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، این نخستین میزبانی رسمی تیم ملی فوتبال کره‌شمالی از رقیب و دشمن و همسایه دیرین پس از حدود ۳۰ سال بود که در ورزشگاه خالی برگزار شد و حتی رسانه‌های رسمی پیونگ‌یانگ هم آن را زنده پخش نکردند. بازیکنان دو کره در پایان ۹۰ دقیقه بازی در حالی از ورزشگاه بیرون رفتند که هیچ گلی در دروازه‌ها نرویید و سهم در هر دو تیم یک امتیاز بود.

آخرین‌بار که دو تیم در جریان دیدارهای گزینشی جام‌جهانی فوتبال برابر هم ایستادند، به ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد؛ جایی که همسایه شمالی یک بر صفر به کره‌جنوبی باخت و البته همسایه شمالی را به مسموم کردن بازیکنان خود پیش از بازی متهم کرد. دو کره پس از جنگ‌های داخلی ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ همچنان موضع جنگی را علیه هم حفظ کرده‌اند و با وجود برخی تلاش‌ها برای برقرار شدن صلح، سر سازش با هم ندارند.

فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی اعلام کرد سرود ملی هر دو کشور در ورزشگاه خالی کیم ایل سونگ در پیونگ‌یانگ پخش شد و پرچم همسایه‌های شمالی و جنوبی به اهتزاز درآمد. دو بازی پیشین گزینشی جام‌جهانی که قرار بود به میزبانی پیونگ‌یانگ برگزار شود، به دلیل خودداری طرف شمالی از برافراشتن پرچم جنوبی‌ها به شانگهای در چین منتقل شده بود. قرار است فیلم کامل این بازی روی دی‌وی‌دی پخش شود.

جالب اینکه جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا هم در ورزشگاه پیونگ‌یانگ حضور داشت و از نزدیک بازی دو کره را دید. او پس از بازی از حضور نداشتن تماشاگران ابراز تاسف کرد. خبرگزاری رسمی و فدراسیون فوتبال کره‌شمالی در گزارش بازی صرفا به آوردن این چند جمله بسنده کردند: «بازی پس از چند حمله و ضدحمله هر دو تیم بدون گل به پایان رسید. دو بازیکن از هر دو تیم هم با کارت زرد داور جریمه شدند.»

بازیکنان تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی به جای یک پرواز مستقیم از سئول به پیونگ‌یانگ، ناچار شدند از راه طولانی‌تر سئول-پکن-پیونگ‌یانگ خودشان را به شهر میزبان برسانند. بازی دو کره پخش زنده و مستقیم نداشت و فقط حدود ۳۰ کارمند فدراسیون فوتبال کره‌شمالی با وسایل ارتباطی ساده اطلاعات را در اختیار خبرنگاران و رسانه‌ها قرار می‌دادند.

کد خبر 459157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha