همشهری‌آنلاین: اعضای هیات بازرگانی اهواز و مشهد به ریاست خانم «عموری»، رئیس اتاق بازرگانی اهواز و نائب رئیس دوم اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی، سفیر ایران در عمان در محل سفارت دیدار و گفت‌وگو کردند.

ايران و عمان 833

به گزارش ایسنا، در ابتدای این دیدار سفیر ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت اقتصادی میان دو کشور، به فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در کشور عمان و ارائه تسهیلات لازم به تجار و بازرگانان ایرانی اشاره و تصریح کرد: عمان همه فاکتورهای لازم از جمله امنیت را برای سرمایه‌گذاری داراست و این کشور به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی دروازه خوبی برای ورود شرکت‌های ایرانی به آسیا و آفریقاست.

در ادامه  این جلسه رئیس اتاق بازرگانی اهواز به ظرفیت بالای استان خوزستان اشاره و اظهار کرد:  استان خوزستان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، تولید آبزیان، خدمات فنی و مهندسی، نفت و گاز، تولید مصالح ساختمانی، کالاهای لوکس و مواد غذایی آماده همکاری با کشور عمان و سایر کشورهای همجوار است.

بر اساس اعلام سفارت کشورمان در عمان، در این دیدار همچنین مقرر شد  برای تسهیل در روند رفت و آمد تجار محترم دو کشور خط پروازی اهواز – مسقط راه اندازی شود.

کد خبر 459150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha