همشهری آنلاین: بازیکنان تیم ملی ترکیه در بحبوبه آغاز تحقیقات اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در رابطه با «سلام نظامی» پس از پیروزی مقابل آلبانی در انتخابی یورو ۲۰۲۰، بار دیگر در جریان دیدار مقابل فرانسه حرکت جنجال‌برانگیز خود را تکرار کردند.

تیم ملی ترکیه

ایرنا نوشت: یوفا پیش از این تحقیقات خود را در خصوص شادی بازیکنان تیم ملی ترکیه در حین دیدار مقابل آلبانی و پس از آن، آغاز کرده بود؛ براساس مقررات یوفا بروز هرگونه رفتاری که به نوعی بیانیه‌ای سیاسی تلقی شود، ممنوع است.

با این حال، بازیکنان ترکیه بار دیگر و در جریان دیدار مقابل تیم ملی فرانسه در استادو فرانس بدنبال گل دقایق پایانی و تساوی‌بخش «کان آیهان»، به صف شده و سلام نظامی دادند.

«مِرت گونوک» دروازه‌بان ترکیه به همراه تعدادی از نیمکت‌نشینان به «بوراک ییلماز» کاپیتان این تیم ملحق شده و در حرکتی که به وضوح در حمایت از اقدام نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور انجام شد، رو به جمعیت حاضر در ورزشگاه سلام نظامی دادند.

این در حالی بود که «مریه دمیرال»، گلزن ترکیه را به پیوستن به این جمع ترغیب کرد؛ اقدامی که در نهایت به درگیری شدید لفظی مابین این ۲ منجر شد؛ با این وجود آیهان بدون پیوستن به جمع راه خود را به سمت میانه زمین پیش گرفت.

آیهان و «کِنان کارامان» مهاجم تیم ملی ترکیه هر ۲ در باشگاه فورتونا دوسلدورف آلمان توپ می‌زنند؛ باشگاهی روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از دخالت در هر گونه "رفتار با انگیزه سیاسی" فاصله گرفت.

کد خبر 459131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha