همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: با عرضه سهام شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران ضمن چابک‌سازی ساختار، شاهد افزایش بهره‌وری در شهرداری خواهیم بود.

رسولي شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، سید حسن رسولی در بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه در خصوص عرضه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه گفت: علت فوریت این طرح، الزامات شورای شهر برای زمانبندی تهیه و ارسال لایحه بودجه سالیانه شهرداری تهران به شورای شهر است.

وی ادامه داد: این طرح باید در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران بررسی و در صحن به تصویب برسد و باید تلاش شود تا تصویب آن پیش از ارائه لایحه بودجه سال آینده شهرداری به شورای شهر باشد.

وی با بیان اینکه شفافیت موضوع سلیقه‌ای نیست، تاکید کرد: برخی از ۴۳ شرکت و سازمان شهرداری تهران فاقد شاخص‌های بهره‌روی هستند و به صورت مدیریت بخش عمومی اداره می‌شوند.

رسولی اظهار کرد: این طرح به دنبال چابک‌سازی است و از شهرداری تهران خواسته شده تا لایحه‌ای را به شورای شهر ارسال کند که در آن حداقل ۳ واحد تابعه در بازار سرمایه را در سرفصل‌های درآمدی بودجه سال ۹۹ بگنجاند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: این اقدام در جهت چابک‌سازی، افزایش بهره‌وری سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری و خارج کردن شهرداری از وظایفی است که ارتباطی با وظایف شهرداری ندارد.

کد خبر 459077
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha