سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور روسیه بعد از سفر به عربستان، سه‌شنبه ۲۳ مهر به امارات وارد شد.

پوتين در امارات 833

به گزارش ایسنا، شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) و پس از دیدار با مقامات عربستان وارد امارات شد.

قرار است پوتین در دیدار با مقامات امارات با آنها درباره روابط دوجانبه و پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کند.

در همین راستا، کیریل دیمیتریف، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه که به همراه پوتین به امارات سفر کرده است، درباره برنامه‌های این سفر گفت: در حاشیه این سفر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و شریکان آن در امارات ۱۰ توافقنامه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری پیشرفته، بهداشت، معدن، لجستیک و تولیدات صنعتی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار امضا می‌کنند.

او افزود: طی بیش از شش سال همکاری موفق میان صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و "صندوق سرمایه‌گذاری مبادله امارات"، بیش از دو میلیارد دلار سرمایه گذاری در بیش از ۴۵ پروژه، اجرا و تصویب شده است.

این مقام روسی ادامه داد: سفر پوتین به حفظ روابط تجاری گسترده در زمینه‌های مختلف همکاری دوجانبه کمک خواهد کرد و دو کشور با موفقیت اقدام به توسعه شراکت در زمینه‌های تجارت، انرژی، صنعت و گردشگری خواهند کرد و حتی در زمینه‌های تخصصی مانند آموزش فضانوردی همکاری می‌کنند.

پیشتر نیز  یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده بود: در گفت‌وگوهایی که میان پوتین با مقامات ابوظبی انجام خواهد شد، موضوعات مربوط به توسعه بیشتر همکاری دوجانبه در بخش‌های اقتصادی، تجارت و سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و طرفین درباره مسائل حیاتی بین‌المللی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر می‌کنند.

او افزود: طرفین همچنین موضوع مقابله با تروریسم، حل و فصل بحران سوریه، لیبی و یمن و همچنین اوضاع خلیج (فارس) را مورد بررسی قرار خواهند داد اما موضوع اصلی در دستور کار این گفت‌وگوها،  همکاری تجاری و اقتصادی است.

پوتین پیشتر نیز با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض دیدار کرد.

کد خبر 459044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha