همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: شهرداری تهران با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در مورد پادگان ٠۶ تلاش می‌کند هدیه‌ای را به مناسبت هفدهم ربیع‌الاول به تهرانی‌ها تقدیم کند.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی در همایش فصلی مدیران شهرداری تهران که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که تعداد زیادی از همکارانم در راستای خدمت‌رسانی به زائران سید و سالار شهیدان مشغول تلاش و فعالیت هستند. اربعین موضوعی ملی است و همه تلاش می‌کنند تا این مراسم، با شکوه و نظم کامل برگزار شود. امیدوارم سیره آن امام عزیز و یارانشان سرلوحه تمامی مسیر و اقدامات ما باشد.

وی با یادآوری جمله‌ای از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه اگر دین ندارید یا به روز قیامت اعتقاد ندارید، لااقل آزاده باشید، ادامه داد: من از این فرمایش این طور برداشت می‌کنم که آزادی و آزادگی باید هدایت به مسیر درست و عاقبت به خیری را نیز به دنبال داشته باشد. ما به عنوان خانواده شهرداری باید این فرمایش را چراغ راه خود بدانیم و در رفتار سازمانی خود نیز لحاظ کنیم.

شهردار تهران در ادامه گفت: معتقدم ما در یک جنگ به سر می‌بریم که فقط گلوله‌ای در آن شلیک نمی‌شود. شرایط ما به جهت شرایط اقتصادی با سال ۶۵ به بعد قابل مقایسه است که دیگر عملا امکان صدور نفت نداشتیم و صادرات نفت‌مان به حداقل رسیده بود. در حال حاضر وضعیت به آن شکل نیست، اما کسانی‌ که برایمان توطئه کرده‌اند و برنامه‌های شوم ریخته‌اند همین هدف را دنبال می‌کنند. پس ما این فضا را قبلاً دیده‌ایم و با آن مواجه بوده‌ایم و تلاش می‌کنیم این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم. دستیابی به این هدف بدون همکاری و باور به توانمندی خودمان میسر نمی‌شود.

حناچی تصریح کرد: مولفه‌های اقتصادی نشان می‌دهند به سمت اقتصاد بدون نفت در حرکت هستیم و این یک نشانه خوب است. شرایط به گونه‌ای فراهم شده است که راهی جز این نداریم.

وی با بیان اینکه حجم بسیار زیاد نقدینگی در کشور یک تهدید به شمار می‌رود، گفت: به طور متوسط ٣٠ درصد نقدینگی کشور در تهران متمرکز است که این برای ما یک فرصت است. باید بتوانیم با برنامه‌ریزی این نقدینگی را جذب و به طور متعادل هزینه کنیم. یکی از توصیه‌هایی که در تصمیم‌گیری‌های جهانی مطرح می‌شود اجرای یکپارچه تصمیمات و برنامه‌ها است. به طور مثال، اگر نقدینگی را صرفا در عمران هزینه کنیم مشکل به وجود می‌آید. البته امیدواریم با برنامه‌ریزی و خلاقیت این مسیر را به درستی پیش برویم.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز یکی از روزهای خوب کاری من تلقی می‌شود؛ چه در دوران دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری و چه حالا که در شهرداری هستم. امروز در مورد پادگان٠۶ به گونه‌ای توافق کردیم که همه عناصر ذینفع بتوانند بهره‌ای ببرند. در این توافق ستاد کل نیروهای مسلح بهترین هدیه را به مردم تهران داد. پادگان٠۶ با ارزش‌ترین پادگان کشور تلقی می‌شود و طوری برنامه‌ریزی شد تا بتوانیم پارکی مثل پارک ملت در آن احداث کنیم. از همه افرادی که در دولت و نهادهای دیگر برای این مهم زحمت کشیدند قدردانی میکنم چراکه کار بزرگی انجام شد.

به گفته وی؛ شهرداری تهران با اجرای برنامه‌های پیشبینی شده در مورد پادگان٠۶ تلاش می‌کند تا هدیه‌ای را به مناسبت هفدهم ربیع به تهرانی‌ها تقدیم کند.

حناچی همچنین در این مراسم به موضوع شهرداری‌های نواحی نیز اشاره کرد و گفت: نواحی بسیار مهم هستند و عملکرد آنها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. تهدیدی که ممکن است نواحی را مورد تاثیر قرار دهد این است که در صف نیز کار ستادی انجام شود؛ نواحی نباید تبدیل به ستاد شوند و باید نسبت به مسایل و مشکلات اطراف خود حساس باشند.

وی ادامه داد: مردم از عملکرد شهرداری‌های نواحی درباره شهرداری تهران قضاوت می‌کنند از این رو از شهرداران می‌خواهم که این حوزه‌ها را مورد توجه ویژه قرار دهند. اگر از نواحی پالس مثبت به مردم بدهیم طبعا پالس مثبت نیز دریافت می‌کنیم و برعکس. یادمان باشد نواحی نقطه اتصال بین ما و مردم هستند و اگر اقدامات بسیاری انجام دهیم، اما در نواحی آسیب‌پذیر باشیم حتما ضربه خواهیم خورد. به عبارت بهتر، شهرداران نواحی هستند که تصویر شهرداری تهران را در ذهن مردم می‌سازند.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود با تقدیر از برگزاری آبرومندانه انتخابات شورایاری‌ها، گفت: باید از این سرمایه انسانی حداکثر استفاده را ببریم و تصمیمات‌مان را به روح جمعی محلات بسپاریم. اگر تصمیمات‌مان اولویت مردم محلات نباشند یعنی به بیراهه رفته‌ایم. ما در کنار انتخابات شورایاری علیرغم این مسیر سخت، چند کار دیگر هم انجام داده‌ایم. ما در این انتخابات در واقع بزرگ‌ترین مانور انتخابات الکترونیکی را برگزار کردیم که در دولت هم گزارش آن ارایه شد. این اقدام اگر قابل تقدیر است مربوط به افرادی است که در شهرداری تهران زحمت کشیدند.

وی به حضور نوجوان شهردار مدرسه در همایش فصلی مدیران پرداخت و عنوان کرد: امیدوارم نسل جوان با راهنمایی و حمایت ما آینده کشورمان را به بهترین شکل بسازند. مدارسی که فضای تحرک، شادی و تکاپو برای دانش‌آموزان به وجود نیاورند و استعدادهای مختلف را نپرورانند یعنی ماموریت خود را درست انجام نداده‌اند. این وظیفه همه ماست که به این موضوع توجه کنیم. شهرداران ابزارهایی دارند که الزاماً به بودجه مرتبط نیست.

وی درباره موضوع مناسب‌سازی نیز بیان کرد: موضوع مناسب‌سازی معابر فقط یک موضوع کارشناسی نیست بلکه مرتبط با کرامت انسانی است. تنها افرادی که عارضه بدنی دارند در مناسب‌سازی درگیر نیستند؛ بلکه این موضوع جمعیت بیش از ٣٠ درصدی را دربرمی‌گیرد. این ماموریت همه ماست که باید به آن حساس باشیم و جزو مأموریت‌های دایمی خود بدانیم.

شهردار تهران ادامه داد: شهر موجود پیچیده‌ای است؛ اقداماتی که ممکن است در یک منطقه مباح و مستحب باشد، نمی‌توانید در منطقه دیگر انجام دهید. باید به تفاوت‌های محلات توجه کنیم و در بخشنامه‌های‌مان هم آن‌ها را در نظر داشته باشیم.

وی تأکید کرد: سازمان‌هایی که امکان انتقاد در آن‌ها وجود ندارد باید نگران باشند. اولین قدم برای نقد، حسن نیت برای ایجاد تحول است. این فضا را ما باید در مجموعه‌های‌مان فراهم کنیم تا کارشناسان راحت با ما حرف بزنند.

حناچی به موضوع ممیزی نیز اشاره کرد و گفت: ممیزی موضوع مهمی است و باید آن را با کم‌ترین هزینه و با حداکثر استفاده از بضاعت داخلی مجموعه پیش ببریم. قرار نیست با ممیزی نیرویی اضافه شود؛ اطلاعات را باید طوری جمع‌آوری کنیم که برای تمام حوزه‌ها قابل استفاده باشد. همه وظیفه دارند در این موضوع کمک کنند چرا که نقش بسیار مهمی در آینده‌مان دارد.

وی تصریح کرد: سیاستی که در زمینه کاهش آلودگی هوا و استفاده از حمل و نقل پاک مطرح کردیم و گاه تنها با استفاده از دوچرخه شناخته می‌شود مربوط به افزایش کیفیت زندگی در شهر و بهبود سلامت مردم است.

حناچی گفت: شهرهای با رنکینگ بالای دنیا، بخشی از رنکینگ‌شان را از توسعه محورهای پیاده و توسعه قلمروی عمومی کسب کرده‌اند؛ این مسیر را همه شهرهای موفق دنیا طی کرده‌اند. من در درجه اول از همکارانم می‌خواهم که به این کمپین بپیوندند. در روایت‌هایمان هم داریم که «الناس علی دین ملوکهم». شاید اگر در این دوره به این کار توجه شده به این دلیل است که شهردار هم در آن قدم گذاشته است. در شهر وین چیزی حدود ٧ درصد حمل و نقل عمومی با دوچرخه و ٢٣ درصد با مسیرهای پیاده صورت می گیرد.

وی در پایان با اشاره به این‌که مطمئن هستیم با درایت و تدبیر می‌توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم، خاطرنشان کرد: انتقال این موضوع به بدنه که اگر مشکل سازمان را مشکل خودمان بدانیم و فضایی را فراهم کنیم که در آن همه احساس مشارکت کنند، ضروری است.

کد خبر 458964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 0
    واقعا بسیار هدیه خوبی بود. امیدوارم زندان اوین هم به پارک تبدیل شود و زندان به خارج از شهر منتقل شود.