دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
۰ نفر

زانیار دلیری - خبرنگار: بی‌شک در دنیای امروز، فوتبال تبدیل به یک پدیده اقتصادی شده است و کشورهای اروپایی حساب ویژه‌ای روی این حرفه باز کرده‌اند و با سرمایه‌گذاری کلان به نتایج قابل قبولی هم رسیده‌اند.

فوتبال کردستان

در سال‌های اخیر کشورهای آسیایی همانند چین و قطر به اهمیت فوتبال در اقتصاد پی برده‌اند و با کمک گرفتن از مربیان و بازیکنان اروپایی در حال پشت سر گذاشتن پله‌های موفقیت هستند، اما در کشور ما این موضوع فرق خواهد کرد و با وجود استعدادهای شاخص در فوتبال، ایران نصف این راه پیموده شده است. اگر نگاه دقیقی به وضعیت تیم‌های ایرانی بیندازیم می‌بینیم که اکثرا توسط نهادهای دولتی اداره خواهند شد و بدهی‌های کلانی را به بار آورده‌اند و در سال گذشته چند تیم از ایران با محرومیت خرید بازیکن توسط فیفا مواجه شده‌اند.

کردستان در سالیان اخیر به عنوان استانی با استعدادهای ناب فوتبال شناخته می‌شد و بازیکنان سرشناسی از استان به تیم‌های لیگ برتری راه پیدا می‌کردند اما نبود تیمی از استان در مسابقات لیگ برتر، دسته اول و... کشور باعث خواهد شد که بازیکنان استان خیلی در معرض دید قرار نگیرند. مهم‌ترین مساله حضور نداشتن تیم‌های استان در مسابقات کشوری، نبود اسپانسر مالی با شرایط متوسط در استان است و تیم‌های استان همیشه با مانع بزرگی به نام مشکل مالی روبه‌رو بوده‌اند.

وقتی به کیفیت تیم‌های استان برای حضور در لیگ‌های سطح پایین کشور نگاه می‌کنیم، این نکته را درمی‌یابیم که حتی برای تهیه لباس و تغذیه بازیکنان دچار مشکل شده‌اند، دیگر چه امیدی به موفقیت فوتبال استان است. اگر منصفانه به این مساله نگاه کنیم، وقتی تیمی از شهر سنندج با مینی‌بوس به شیراز سفر و در پارک استراحت می‌کند، مسلما نباید توقع کسب نتیجه درخشان داشته باشیم. ‌در دهه اخیر چند نهاد خصوصی و دولتی از جمله شهرداری، راه‌یاب ملل و چاپ معلم برای کمک به فوتبال، فوتسال و... استان پیشقدم شدند که در این میان شهرداری به‌عنوان مهم‌ترین آنها انصراف داده است و با تغییر مدیریت و حضور شهردار جدید، تیم لیگ برتر بانوان و تیم سوم استان در لیگ برتر استان را منحل کرد.

موفقیت در فوتبال در سطح بالا بی‌شک نیازمند باشگاهی منظم با ساختار حرفه‌ای و داشتن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، اما اسپانسرهای استان فقط برای تبلیغ و ‌استفاده از فوتبال برای به ‌دست آوردن منافع خود به فعالیت می‌پردازند و بدون آشنایی با فوتبال و مربیگری، در عملکرد فنی تیم اعمال نظر می کنند. اما باید واقع‌بینانه رفتار کنیم و با قاطعیت بگوییم با این شرایط فوتبال استان کردستان روزبه‌روز از فوتبال روز دنیا عقب  خواهد افتاد.

کد خبر 458917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha