همشهری آنلاین: شماری از مقامات آمریکایی به عنوان بخشی از تحقیقات درباره ترامپ در جلسات شنود کنگره حاضر می‌شوند.

دونالد ترامپ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلویزیون سی ان ان، تب استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این هفته بالا گرفته است.

بر اساس این گزارش، شماری از مقامات آمریکایی که برایشان احضاریه صادر شده بود قرار است به عنوان بخشی از تحقیقات در ارتباط با استیضاح ترامپ در جلسات شنود کنگره حاضر شوند.

در حالی که دموکرات‌ها در کنگره در تلاشند روند رأی گیری درباره استیضاح رئیس جمهور آمریکا تا روز شکرگذاری برگزار شود، جمهوری خواهان تلاش می‌کنند با این اقدام مقابله کنند.

خبرنگار سی ان ان از کاخ سفید گزارش داد این هفته، ‌ هفته شلوغی برای کنگره آمریکا محسوب می‌شود. در حالی که دموکرات‌ها در تلاش برای پیشبرد تحقیقات در ارتباط با استیضاح رئیس جمهور آمریکا هستند،

قرار است فیونا هیل در جلسه شنود کنگره در پشت درهای بسته حاضر شود. فیونا هیل مشاور ارشد رئیس جمهور در امور روسیه و اروپا بود، اما او چند روز قبل از گفتگوی تلفنی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درماه ژوئیه، دولت را ترک کرد. اما فیونا هیل تنها آغاز تلاش‌های دموکرات‌ها در این زمینه در این هفته محسوب می‌شود.

روز سه شنبه، گوردون سانلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا قرار است در کنگره آمریکا شهادت دهد. البته هفته گذشته کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا مانع از حضور او در کنگره شدند، اما اکنون او تحت فشارها قرار است شهاد دهد. بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، سانلند با وجود رد این موضوع که سیاستی معامله‌ای با اوکراین در میان بوده است، قرار است بگوید رئیس جمهور از او خواست این سخنان را بیان کند و اینکه او لزوما نمی‌داند آیا این موضوع واقعیت دارد یا نه.

در حالی که دموکرات‌ها آخر هفته را صرف این موضوع در کنگره کردند، رئیس جمهور آمریکا وقت خود را صرف دفاع از رودی جولیانی وکیل شخصی اش کرد.

کد خبر 458905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha