دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از کاهش ۳۵ درصدی حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر با اجرای طرح زوج و فرد خودروها خبر داد. به گزارش همشهری، «اصغر آدی‌بیگ» گفت: مزیت اصلی اجرای طرح زوج و فرد کاهش حجم خودرو در محدوده مرکزی شهر و افزایش تقاضای استفاده از حمل ‌و ‌نقل عمومی در این محدوده است.

خروج ترافیک از مرکز تبریز

وی افزود: ترافیک موجود در هسته مرکزی شهر تبریز یکی از مشکلاتی است که شهروندان در بعضی مواقع به‌خصوص در پیک ترافیک با آن دست به گریبان هستند و حتی اصناف و کسبه بازار و اطراف بازار نیز به نوعی از این معضل ضرر می‌کنند.  آدی‌بیگ عنوان کرد: طرح زوج و فرد از ۱۵ مهر ۹۸ به صورت رسمی شروع شده و تعامل شهروندان در اجرای این طرح قابل تحسین است. بنا بر اظهار پلیس و بررسی‌های به عمل آمده از دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک، با اجرای این طرح شاهد کاهش ۳۵ درصدی حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر هستیم.

بنا بر اعلام پلیس، این طرح به منظور کاهش بار ترافیکی محدوده مرکزی شهر تبریز در مسیرهای پل قاری به سمت میدان دانش‌سرا، راسته کوچه به سمت میدان نماز، تقاطع گجیل به سمت میدان نماز، تقاطع باغ فجر، شریعتی به سمت میدان ساعت و چهارراه باغشمال به سمت میدان ساعت اجرا می‌شود. زمان اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها در هسته مرکزی تبریز از ساعت ۱۰ تا ۱۴:۳۰ و ۱۷ تا ۲۰ است و تردد خودروهای سرویس مدارس، تاکسی‌ها و وانت‌های دارای پروانه کسب از سازمان بار در محدوده اجرای طرح زوج و فرد مجاز است.

کد خبر 458903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha