همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روند بازگشت زائران اربعین از مرزهای کشور با توجه به حجم بسیار بالای زائران نیازمند مدیریت منسجم و یکپارچه است.

بازديد

به گزارش ایرنا سرلشکر حسین سلامی دوشنبه با حضور در مرز بین المللی شلمچه اظهار داشت: با عنایت الهی و دعوت حسینی، حجم زائرانی که به عتبات عالیات مشرف شده‌ اند، نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: با همت مسئولان و خادمان در مرزها حرکت آرام و منطقی زائران را شاهد هستیم و این خدمت رسانی تا پایان این همایش عظیم اسلام ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به فضل الهی امنیت در مرزهای چهار گانه برقرار است و مشکل حمل و نقل در عراق تا حدود بسیاری حل شده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی لازم را دارد تا  امکانات حمل و نقل را به سوی مرزهای چهار گانه بسیج کند.

سرلشکر سلامی گفت: تاکید بر تامین امنیت مرزها و زائران در مسیر رفت و برگشت در این همایش بزرگ حسینی، دستگاه‌های امنیتی با هوشیاری کامل همه موراد را رصد می کنند تا این همایش عظیم حسینی با آسایش و امنیت برگزار شود.

وی در خصوص اتفاقات اخیر در کشور عراق و تاثیر آن بر مراسم اربعین حسینی، گفت: توطئه دشمنان اسلام در دامن زدن به نا آرامی‌ در عراق بی اثر بوده و موجب حضور بیشتر عاشقان در راهپیمایی اربعین شد و مردم تاثیری از این حوادث نمی‌پذیرند.

مرز شلمچه بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران اربعین بوده است و تاکنون بیش از ۲۷ درصد زائران از این گذرگاه مرزی راهی کربلا شده اند.

در ۲ هفته اخیر بیش از ۸۵۰ هزار تردد در گذرگاه مرزی شلمچه ثبت شده است.

۴۰۰ موکب مردمی در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا شلمچه عراق شبانه روز به زائران خدمت رسانی می کنند.

کد خبر 458867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha