همشهری آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با ابلاغ بخشنامه پایش حریم، از برخورد جدی با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز و افزایش نظارت به منظور صیانت از حریم شهر تهران خبر داد.

عبدالرضا گلپایگانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: بر اساس قانون، شهرداری مکلف است ضمن جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، با ابنیه و تأسیساتی که بدون پروانه ساخت شده‌اند برخورد قانونی انجام دهد.

وی گفت: در راستای نیل به فرامین و منویات مقام معظم رهبری و کاهش دغدغه‌های معظم له در خصوص تصرفات غیرقانونی توسط آن دسته از فرصت‌طلبان که با استفاده از خلاءهای قانونی و غفلت مسئولان اجرایی، اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم شهر تهران کرده‌اند و همچنین با عنایت به ماده ۱۲ قانون تعاریف، هر گونه تخلف از احکام موضوع این قانون، به عنوان تجاوز به حقوق عمومی و جرم محسوب شده و مرتکبین علاوه بر اعاده وضع و رفع اثر از تخلفات، به مجازات مربوط برابر قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: در این راستا مطابق تبصره ذیل ماده ۲ قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، شهرداری مکلف است از ساخت ابنیه و تأسیساتی که بدون پروانه ساختمان و رعایت مفاد این ماده در خارج از محدوده خدمات شهری فعلی تهران احداث می‌شود، جلوگیری و در صورت ساخت، تخریب کند.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از اراضی حریم شهر و پایش مستمر آن، دستورالعمل اجرایی کمیته بررسی ساخت‌وسازهای غیرمجاز حریم شهر تهران تهیه و به منظور اجرا و کاهش تخلفات ساختمانی به مناطق دارای حریم ابلاغ شده است.  

وی افزود: افزایش نظارت دقیق بر فعالیت‌ها در حریم با افزایش گشت‌زنی‌ها، دقت و سرعت عمل در ارائه گزارش تخلفات، پیگیری و به نتیجه رساندن گزارش‌ها و مستندسازی فعالیت‌های صورت گرفته از جمله اقداماتی است که با تشکیل کمیته تخلفات، اجرایی خواهد شد.

گلپایگانی یادآور شد: جلسات کمیته بررسی تخلفات ساخت‌وساز حریم با حضور مدیرکل حریم و سایر اعضا به صورت منظم برگزار می‌شود و کلیه معاونان شهرسازی و معماری مناطق و شهرداران نواحی دارای حریم، مدیران مناطق ۱۱ گانه دارای حریم و عوامل اجرایی شرکت شهربان و حریم‌بان موظف به ارائه گزارش و اجرای مصوبات این کمیته هستند.  

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد شهرداران مناطق دارای حریم، گفت: اقدامات شهرداران در صیانت از حریم و رعایت ضوابط و قوانین به صورت مستمر پیگیری و پایش شده و با هر گونه تسامح در مناطق دارای حریم برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر 458842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha