همشهری آنلاین: دانشگاه معتبر هاروارد با اهدای مدال ویلیام دوبوآ از تلاش‌های کویین لطیفه در حوزه تاریخ و فرهنگ سیاهان تقدیر می‌کند.

كويين لطيفه بازيگر آمريكايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، لطیفه ۴۹ ساله در دنیای موسیقی و سینما به ویژه بازیگری چهره‌ای سرشناس است. او یکی از هفت شخصیتی خواهد بود که روز ۲۲ اکتبر امسال از دانشگاه آمریکایی هاروارد مدال ویلیام دوبوآ می‌گیرد. این مدال به یاد ویلیام ادوارد برگهارت دوبوآ، اندیشمند و نویسنده و فعال آمریکایی و از مخالفان سرسخت تبعیض نژادی علیه سیاهان آمریکا به چهره‌های برگزیده اهدا می‌شود.

از دیگر برندگان مدال ویلیام دوبوآ در سال ۲۰۱۹ می‌توان به الیزابت الکساندر (شاعر و مدرس)، کری جیمز مارشال (هنرمند)، ریتا داو (شاعر) و شیلا جانسن (بنیانگذار تلویزیون بلک اینترتینمنت) اشاره کرد. پیش از این هم چهره‌هایی چون آوا دوورنی، ملودی هابسن، اریک هولدر، پم گریر و کالین کاپرنیک مدال افتخار دانشگاه هاروارد را دریافت کرده بودند.

دوبوآ در واقع نخستین دانشجوی سیاهپوست تاریخ بود که موفق شد از دانشگاه هاروارد آمریکا درجه دکتری بگیرد و از این رو، یاد او با اهدای مدال به فعالان عرصه تاریخ و فرهنگ سیاهان گرامی داشته می‌شود.

کد خبر 458829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha