همشهری آنلاین: مدیریت خنثی سازی بمب در وزارت کشور عراق، چند توصیه به زائران اربعین برای پیشگیری از حوادث ناگوار تروریستی ارائه کرده است.

پياده‌روي اربعين

 به گزارش ایرنا، مدیریت کشف و خنثی سازی بمب و مواد منفجره عراق روز یکشنبه در اطلاعیه به زائران مراسم میلیونی اربعین حسینی (ع) توصیه کرده است با رعایت برخی نکات و پرهیز از تماس با اشیاء و حضور در اماکن مشکوک، از وقوع حوادث تلخ  و تروریستی پیشگیری کنند.

در این توصیه نامه آمده است:

- از  جابجایی یا نزدیک شدن به اشیاء مشکوک و ناشناخته خودداری کنید.

- زائران دیگر را از محل وقوع انفجار احتمالی دور کنید و اجازه جمع شدن افراد پس از چنین حوادثی ندهید.

- به مواد ساختمانی یا تکه های سیمانی مشکوک نزدیک نشوید، آنها را لمس و یا جابجا نکنید.

- به محل های انباشت زباله در حاشیه خیابان‌ها نزدیک نشوید.

- به اجساد حیوانات مرده که در  کنار خیابان یا جاده رها شده نزدیک نشوید، به آن دست نزنید یا اقدام به جابجایی آن نکنید چون ممکن است تله بمب گذاری شده باشد.

- از  نزدیک شدن به هر گونه شی ناشناخته و مشکوکی که ممکن است حس کنجکاوی انسان را برانگیزد خودداری کنید

- رانندگان خودروهای عمومی از جمله اتوبوس و مینی بوس هر بار پس از پیاده کردن مسافران در مقصد، ضمن بررسی داخل کابین مطمئن شوند که بسته یا کیسه ای  از سوی مسافران رها نشده باشد.

- هر گونه موارد مشوک را به شماره های سه رقمی ۱۳۰ و ۱۰۴ اداره کشف و خنثی سازی بمب و مواد منفجره وزارت کشور عراق اطلاع دهید.

گفتنی است محل تجمع و تردد زائران اربعین همواره از اهداف اقدامات مذبوحانه تروریست های تکفیری بوده است اما طی سالهای اخیر بدلیل اجرای طرح های دقیق امنیتی از سوی دولت عراق از جمله در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا حوادث تروریستی از این دست به ندرت اتفاق افتاده است.

کد خبر 458737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha