همشهری آنلاین: پروژه مرمت خانه تاریخی‌ سعادت در کاشان برنده برترین پروژه معماری MasterPrize سال ۲۰۱۹ شد و در موزه گوگنهایم اسپانیا تقدیر می‌شود.

خانه تاريخي سعادت كاشان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین فرمانی (رئیس ایرانی گروه فرمانی و خالق جوایز معتبر معماری، طراحی و عکاسی) در گفتگو با ایران‌آرت تایید کرد پریسا منوچهری کاشانی، بانوی معمار ایرانی برگزیده AMP شامگاه دوشنبه ۱۴ اکتبر در مراسمی باشکوه در حضور دست‌کم ۳۰۰ معمار برجسته بین‌المللی در موزه معتبر گوگنهایم در شهر بیلبائو جایزه می‌گیرد. سه برنده برتر امسال از بین هزاران اثر از ۶۰ کشور انتخاب شده‌اند و برندگان سال آینده تبلیغ گسترده جهانی می‌گیرند.

موسسه معماری AMP که از معتبرترین جوایز معماری جهان است، چندی پیش اعلام کرده‌ بود برندگان امسال در زمره خلاق‌ترین و الهام‌بخش‌ترین پروژه‌های معماری سراسر جهان هستند. این نخستین‌بار است که یک پروژه مرمت خانه تاریخی در ایران موفق به بردن جایزه بین‌المللی A+Award سال ۲۰۱۹ در بخش معماری و مرمت شده است.

جایزه Architecture MasterPrize سال ۲۰۰۷ به همت گروه فرمانی راه‌اندازی شد. ماموریت این انجمن قدردانی از طراحی معماری باکیفیت در سراسر جهان، تجلیل از خلاقیت و نوآوری در زمینه‌های معماری، معماری مناظر و طراحی داخلی است.

کد خبر 458703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha