همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انتقال ۲۱۸ زائر مصدوم اربعین از طریق هلال احمر به داخل کشور خبر داد.

انتقال مصدوم

به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر گفت: تا کنون ۲۱۸ نفر از زائران مراسم اربعین که در کشور عراق دچار مشکلات حاد شدند و به قید فوریت نیاز به ادامه درمان در داخل ایران داشتند بنابراین به وسیله آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر به داخل کشور انتقال داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره جزئیات انتقال زائران مصدوم از کشور عراق به داخل کشور اظهار کرد: تا صبح روز یکشنبه ۲۱۸ نفر از زائران مصدوم که دچار بیماری و یا براثر حوادث و تصادفات دچار تروما و شکستگی شده بودند و برای ادامه درمان نیاز بود که به داخل کشور منتقل شوند به وسیله آمبولانس‌های عراقی و آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر ایران به مرز منتقل و از آنجا تحویل عوامل اورژانس و یا به بیمارستان اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۱۸ مصدوم منتقل شده تا به امروز، ۱۴۲ مصدوم از مرز مهران، ۶۷ مصدوم از مرز شلمچه و ۹ مصدوم از مرز چذابه وارد کشور شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۷۶ نفر از زائران مصدوم به وسیله آمبولانس‌های عراقی و ۱۴۲ زائر مصدوم هم به وسیله آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر ایران که در کشور عراق مستقر هستند، به داخل کشور منتقل شده‌اند.

  • انتقال ۳۴ مصدوم واژگونی اتوبوس زائران کربلا به بیمارستان‌های شیراز

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به انتقال ۳۴ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین در کربلا، گفت: این مصدومان  با ۳۰ دستگاه آمبولانس ۱۱۵ فارس و آمبولانس‌های نظامی، انتظامی و خصوصی، به بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی شیراز منتقل شده‌اند.

علی اکبری با اشاره به انتقال تعدادی از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی به بیمارستان‌های شیراز گفت: هم‌اینک ۲۲ مصدوم در بیمارستان شهید رجایی، یک مصدوم در بیمارستان شهید چمران، یک مصدوم در بیمارستان نمازی، یک مصدوم در بیمارستان شهید بهشتی و ۹ مصدوم در بیمارستان مسلمین تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفته‌اند.

او با بیان اینکه مصدومان این حادثه دچار آسیب دیدگی از ناحیه دست، پا، گردن، سر و قفسه سینه شده‌اند، افزود: بیشتر مصدومان از وضعیت بالینی مناسبی برخوردار هستند و همچنین دو تن از مصدومان اعزامی به بیمارستان نمازی و شهید رجایی ترخیص شده‌اند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد که خدمات اولیه درمانی شامل ویزیت، معاینه، رادیولوژی، سونوگرافی و سی تی اسکن به مصدومان در بیمارستان‌ها ارائه شده است.

در پی واژگونی اتوبوس حامل جمعی از زائران اربعین حسینی که از شهرستان داراب عازم کربلا بوده و در کشور عراق دچار سانحه شده است، مصدومان این حادثه با هواپیما از فرودگاه آبادان به فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز منتقل و در تعدادی از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز بستری شدند.

کد خبر 458690
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha