چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

سعید اکبری: بازی رفت سه بر یک تمام شد. آن بازی در شهر رأس‌الخیمه برگزار شد. الامارات در حالی موفق شد تیم الظفره را شکست دهد که سه بازیکن ایرانی این تیم گل کاشتند.

هر سه گل این تیم را رضا عنایتی، رسول خطیبی و مهدی رجب‌زاده به ثمر رساندند. تک‌گل تیم میهمان را هم امین الرباطی به ثمر رساند. در آن بازی سیاوش اکبرپور 90 دقیقه برای الظفره بازی کرد، اما موفق نشد برعکس دیگر ایرانی‌های آن بازی گل بزند.

 آن روزها تیم الظفره در شرایط بسیار وخیمی‌ قرار داشت. اما همه فکر می‌کردند که الامارات در لیگ اوج خواهد گرفت. رفته‌رفته، ولی اوضاع تغییر یافت. تیم الامارات در لیگ نتایج بسیار بدی را به دست آورد.

این تیم هنوز هم به‌خاطر کسب همین نتایج در قعر جدول لیگ قرار دارد. این تیم در دو هفته گذشته لیگ کمی ‌قدرت به خرج داده و یک تساوی و یک برد به دست آورده است.

این تیم ابتدا موفق شد الوحده را در شهر ابوظبی ببرد و سپس در خانه خود  مقابل الشعب مساوی کرد. این تیم با کسب 4 امتیاز توانست جمع امتیازات خود را در لیگ به عدد 13 برساند.

الامارات در حال حاضر با تیم بالادست یعنی حتا 4 امتیاز اختلاف دارد و این کار آنها را برای بقا در لیگ سخت‌تر می‌کند. رضا عنایتی می‌گوید:‌ «بازی با الظفره برای ما بازی مرگ و زندگی است.»

این نظر مهدی رجب‌زاده هم هست. «این بازی را باید ببریم. چون برای ما حکم مرگ و زندگی دارد.»

هر چقدر که الامارات در این هفته‌ها خوب نتیجه گرفته، الظفره در لیگ باخته. این تیم در سه هفته گذشته دوری الامارات مقابل العین و الاهلی باخته و حرفی برای گفتن نداشته.

این نتایج دوباره شرایط تیم الظفره را به ابتدای لیگ بازگردانده. این تیم شرایطی بحرانی دارد و اگر امروز هم نتواند تیم الامارات را ببرد خطر را بیش از گذشته احساس می‌کند. الظفره در حال حاضر با 13 امتیاز تیم نهم لیگ است و در صورتی که بازی خود را ببازد این شانس را به الامارات می‌دهد که شانس خود را برای بقا در لیگ پررنگتر کند.

رضا عنایتی در مورد این بازی توضیح می‌دهد: «الظفره تیم جوان و جنگنده‌ای است. ولی الامارات برای این‌که در لیگ بماند نباید در ادامه فصل هیچ امتیاز دیگری را از دست بدهد.»

البته این تیم کارش حساب و کتاب ندارد. چون چند بازی در میان نتایج خوبی به دست می‌آورد. هیچ بعید نیست که امروز تحت همین شرایط دوباره در لیگ پایین بیافتد و شکست بخورد. عنایتی هم این را تائید می‌کند.

«تیم حساب و کتاب ندارد. یک روز بهترین تیم لیگ را خیلی خوب می‌بریم، ولی یک روز در خانه خودمان به بدترین تیم می‌بازیم.» دقیقا همین‌طور است. مثلا این تیم در خانه الوحده می‌برد، اما در خانه خود 5 تا از حتا می‌خورد.

این نتایج به قدری بد بوده که رضا عنایتی را خسته کرده. با اینکه الامارات در این مدت خیلی بد نبود، اما هنوز رضا ناراضی است. او می‌گوید:‌ «من در دوران فوتبالی‌ام هیچگاه در چنین تیم ضعیفی بازی نکرده‌ام. این مرا خیلی آزار می‌دهد.»

 رجب‌زاده هم توضیح می‌دهد:‌ «باید قبول کنیم که تیم ما خیلی ضعیف است. برای اینکه با این تیم در لیگ بمانیم باید بیشتر از توانایی‌های خود مایه بگذاریم...» شاید بدترین خبر برای الامارات این باشد که تیم الامارات در مقابل الظفره عنایتی را در اختیار نخواهد داشت.

مهاجم با تجربه این تیم در جریان بازی با الشعب دوباره با مصدومیت همسترینگ روبه‌رو شد وبه گفته پزشکان این بازی را از دست خواهد داد. با اینحال رضا امیدوار است که به بازی امروز برسد. «دوست دارم باشم. وضعیتم بهتر است، ولی شانس بازی کردنم خیلی کم است.»

عنایتی این فصل 7 گل در دوری الامارات زده و از بازیکنان تاثیرگذار بوده است.

زوج سه بازیکن ایرانی در الامارات دوباره امید را زنده کرده، اما در این شرایط حساس آنها باید بدون رضا عنایتی بازی کنند. به احتمال زیاد تیم الامارات امروز رجب‌زاده و خطیبی را در خط حمله داشته باشد.

در هر حالت این تیم باید دو بازیکن ایرانی در خط حمله داشته باشد و رجب‌زاده هم دراین پست می‌تواند برای الامارات بازی کند. به احتمال فراوان سیاوش هم امروز در الظفره به عنوان مهاجم بازی خواهد کرد. این تیم کمبود مهاجم دارد و تا زمانی که خرید جدیدی نداشته باشد، از سیاوش در خط حمله استفاده می‌کند.

این تیم امروز با دو مهاجم به میدان می‌رود که ادریسو و سیاوش دو بازیکن خط حمله خواهند بود.

مسعود شجاعی شاید از این به بعد شرایط خوبی در لیگ داشته باشد. فاندرلیم، سرمربی سابق این تیم به دلایلی نامعلوم ستاره ایرانی خود را روی نیمکت می‌گذاشت.

موضوعی که باعث نارضایتی باشگاه هم شد. قبل از بازی الوصل باشگاه فشار آورده بود که مسعود در این بازی برای تیم فیکس بازی کند، اما در آخرین لحظات مرد هلندی این بازیکن را از لیست تیم خارج کرد تا سران الشارجه نسبت به این تصمیم او اعتراض کنند.

حالا با برکناری این مربی شرایط برای مسعود خیلی بهتر از گذشته شده است. الصید مربی تونسی و جدید این تیم در اولین اقدام به تمجید از ستاره ایرانی پرداخت و گفت:‌ «هر تیمی ‌آرزو دارد که یک چنین بازیکنی را در اختیار داشته باشد.

او از ارکان مهم تیم ما خواهد بود...» با این اوصاف مسعود امروز دوباره در ترکیب ثابت تیم الشارجه بازی خواهد کرد. این تیم مقابل الوحده بازی خواهد کرد. شجاعی که پیش از این دو بار سابقه گلزنی به این تیم را دارد امروز هم از امیدهای الشارجه محسوب می‌شود.

این تیم در سه هفته گذشته نتایج خوبی را به دست نیاورده است. الشارجه در دو هفته لیگ باخته و در هفته سوم هم بازی خود را به تیم الوصل واگذار کرد.

این تیم امروز باید الوحده را در شهر شارجه ببرد. در غیر این صورت شرایط برای این تیم بحرانی‌تر خواهد شد. الشارجه در حال حاضر با 19 امتیاز تیم پنجم لیگ است.

برنامه بازی‌های امروز

  • الظفره – الامارات
  • الشارجه- الوحده
  • الوصل – العین

همشهری امارت

کد خبر 45866

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز