همشهری‌آنلاین: خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، نخست‌ وزیر کره‌جنوبی به‌زودی عازم ژاپن می‌شود.

لي ناك يون

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این نخستین سفر نخست‌وزیر کره‌جنوبی به توکیو از زمانی است که ژاپن بعد از تعمیق مناقشه تجاری و دیپلماتیک، محدودیت‌های صادراتی تحمیل کرد.

لی ناک-یون، نخست‌وزیر کره‌جنوبی از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (۳۰ مهر تا ۲ آبان) به جای مون جه-این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در مراسم تاجگذاری ناروهیتو، امپراتوری ژاپن شرکت خواهد کرد.

احتمال می‌رود نخست‌وزیر کره‌جنوبی گفت‌وگوهایی با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن داشته باشد که عالی‌ترین رایزنی‌های دوجانبه از زمان آغاز تنش‌ها در سال گذشته خواهد بود که جرقه آن با استفاده ژاپن از نیروی کار اجباری کره‌جنوبی در دوران جنگ زده شد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام از کاخ ریاست جمهوری گزارش داد: امیدواریم این سفر به ارتقای روابط کمک کند.

دفتر مون جه-این هنوز واکنشی نشان نداده است.

روابط میان این دو کشور همسایه از زمان عادی‌سازی مناسبات در ۱۹۶۴ به پایین‌ترین سطح رسیده است. سال گذشته دیوان عالی کره‌جنوبی حکم داد، دو شرکت ژاپنی بابت کارگران اجباری دوران جنگ غرامت پرداخت کنند. ژاپن معتقد است این مساله طبق توافق ۱۹۶۴ برای عادی‌سازی روابط حل و فصل شده است.

از آن زمان، این مناقشه به مسائل تجاری و امنیتی کشیده شده است و ژاپن صادرات به کره‌جنوبی را محدود کرد و کره‌جنوبی هم  یک پیمان اشتراک اطلاعاتی دوجانبه را به حالت تعلیق درآورد.

کد خبر 458635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha