همشهری آنلاین: نشست صمیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با پیشکسوتان محیط زیست با حضور جمعی از بازنشستگان و کارکنان اسبق محیط زیست استان تهران و برخی مدیران کل سال‌های دور و نزدیک در محل پارک ملی خجیر محیط زیست برگزار شد.

کمرنگ شدن تعصب محیط زیستی، خطر جدی برای این حوزه است

به گزارش مهر، سعید محمودی در این نشست با اشاره به اینکه اگر امروز دغدغه‌های زیادی در حوزه محیط زیست کشور وجود دارد به دلیل عدم ایجاد تحولات اساسی در این حوزه است، افزود: در مناطق حفاظت شده تحول خاصی در حوزه حفاظت نداشته‌ایم و همچنان سهمی از تکنولوژی روز دنیا و تجارب بین‌المللی در امر حفاظت از مناطق و عرصه‌های طبیعی بکار نبسته‌ایم.

وی ادامه داد: بر خلاف حوزه‌های محیط زیست انسانی که به تجهیزات و امکانات بروز دسترسی داریم و با سیستم‌های روز دنیا پیش می‌رویم، در حوزه محیط طبیعی به لحاظ بهره‌مندی از تکنولوژی‌ها و فن‌آوری‌های نوین و پیشرفته دچار عقب‌ماندگی هستیم.

محمودی با بیان اینکه با تمام این کم و کاستی‌ها، در چهار دهه اخیر عرصه‌های طبیعی و جمعیت‌های ارزشمندی از حیات وحش در بسیاری از مناطق کشور حفظ شده، گفت: تحقق این موضوع مدیون تلاش و تعصبی است که شما پیشکسوتان با پرورش افرادی که راه و رسم تان را ادامه می‌دهند، به یادگار گذاشته‌اید.

وی افزود: مشکل ما در تعداد متخصصان این حوزه نیست، بلکه نگرش و میزان تعصب نسبت به محیط زیست ملاک اصلی است و اگر این تعصب کمرنگ شود خطر بزرگی برای محیط زیست کشور خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر ضرورت انتقال دانش و اندیشه محیط زیستی و همچنین تجارب مهم از نسل‌های قبلی به نسل فعلی و از نسل فعلی به نسل‌های آینده خاطرنشان کرد: وجود شما پیشکسوتان دلگرمی بزرگی برای ما و محیط زیست است و مجموعه محیط زیست استان تهران از نظرات و تجربه‌های ارزشمند شما عزیزان که همیشه راهگشا بوده، در این مسیر بهره خواهد برد.

در این نشست صمیمی برخی از پیشکسوتان به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند. حضور افرادی همچون محمدحسن پیراسته، محمد فرحت، محمدرضا روشن ضمیر، پور فرهادی و چهره‌های دیگر و دیدار این پیشکسوتان با یکدیگر پس از مدت‌ها و نیز شکل‌گیری صحنه‌های احساسی، از نکات جالب و خاطره‌انگیز این نشست بود.

کد خبر 458625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha