همشهری آنلاین: رابرت فورستر که با بازی در فیلم سینمایی «جکی براون» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو نامزد اسکار شده بود، تسلیم سرطان مغز شد و روز جمعه در ۷۸ سالگی از دنیا رفت.

رابرت فورستر و كوئنتين تارانتينو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسلیت، دوران طولانی حضور فورستر در عرصه سینما دو نقطه اوج داشت. او در نخستین تجربه بازیگری در ۱۹۶۷ کنار مارلون براندو و الیزابت تیلر در «بازتاب در چشم طلایی» به کارگردانی جان هیوستن درخشید و دو سال بعد با «رسانه‌ها احساس ندارند» جای پای خود را در هالیوود محکم کرد. پس از آن بازیگر اصلی سریال کارآگاهی «بنیون» شد که البته تنها یک فصل روی آنتن رفت.

فورستر که در اوج آغاز کرده بود، در اوایل دهه ۱۹۸۰ در عرصه بازیگری تقریبا به پایان خط رسید و فیلم‌هایش یکی پس از دیگری در گیشه شکست خوردند اما این تارانتینو بود که با دادن نقش مکس چری، مامور اجرای ضمانت در «جکی براون» یکی از بزرگ‌ترین بازگشت‌های تاریخ سینما را برای فورستر رقم زد. این بازیگر نیویورکی در ۱۹۹۷ نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد و دوباره راه خود را در هالیوود پیدا کرد.

نامزدی فورستر تنها افتخار «جکی براون» در اسکار آن سال بود و البته جایزه این بخش را به رابین ویلیامز برای «ویل هانتینگ خوب» باخت. فورستر سپس در فیلم‌های «روانی»، «من، خودم و آیرین»، «مثل مایک»، «فرشتگان چارلی: با تمام سرعت»، «فرزندان» و... بازی کرد. دیوید لینچ هم پس از تجربه موفق «جاده مالهالند» در ۲۰۰۱، این بازیگر را برای بازی در فصل تازه سریال «توئین پیکس» در ۲۰۱۷ برگزید.

نکته جالب درباره زندگی و مرگ فورستر اینکه او در «برکینگ بد» نقشی فرعی داشت و آخرین قسمت این سریال روز جمعه در قالب فیلم «ال کامینو: فیلم برکینگ بد» از نتفلیکس روی آنتن رفت؛ درست همزمان با مرگ ستاره قدیمی سینمای آمریکا. فورستر سال‌ها با سرطان مغز مبارزه کرد و در ۷۸ سالگی تسلیم آن شد.

کد خبر 458623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha