همشهری آنلاین: شکنجه در عراق کنونی احتمالا گسترده تر از زمان صدام حسین است.

این موضوع را در خبر بی سی می توان دید. منفرد نواک، مامور ویژه سازمان ملل متحد در امور تحقیق در مورد شکنجه، گفته است که شکنجه در عراق کنونی احتمالا گسترده تر از زمان صدام حسین است. 
او  در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس گفته که با استناد به گفتگوهایی که در اردن صورت گرفته، مدارک قابل توجهی از شکنجه در بازداشتگاه های دولت عراق به دست آمده است.

منفرد نواک در یک سال گذشته با شماری از عراقی هایی که با کمک صلیب سرخ جهانی و دیگر سازمانهای غیردولتی از عراق فرار کرده اند، گفتگوهای تحقیقی انجام داده است.

او گفت خوشحال می شود که در سفری به عراق در این زمینه تحقیقاتی را انجام دهد اما اگر وضعیت امنیتی به گونه ای باشد که او نتواند از منطقه محافظت شده بغداد خارج شود، نخواهد توانست که گزارشی دقیق و کامل از وضعیت شکنجه در عراق تهیه کند.

بنابر گزارش آژانس "ماموریت برای کمک به عراق" سازمان ملل، که روز چهارشنبه (20 سپتامبر) منتشر شد بسیاری از اجساد کشف شده در عراق حاکی از اعمال شکنجه های شدید بر آنها بوده است. سوختگی بدن با برق و اسید، فقدان چشم و دندان و جراحات ناشی از سوراخ کردن بدن با مته از جمله این علائم است

کد خبر 4586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز