همشهری آنلاین: رئیس کل سازمان نظام پزشکی، خواستار برخورد نهادهای مسئول با افرادی شد که در حیطه پزشکی دخالت می‌کنند.

ظفرقندي

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، با عنوان این مطلب که در حال حاضر دو مشکل اساسی در حوزه پزشکی وجود دارد، گفت: مشکل نخست درونی است، متاسفانه همکارانی وجود دارند که با نحوه عملکرد نادرست خود موجب سلب اعتماد رابطه بین مردم و جامعه پزشکی می‌شوند که این یک فاجعه است به همین دلیل پالایش از درون برای ما یک ضرورت است.

رئیس کل نظام پزشکی مشکل دوم را عوامل بیرونی دانست و گفت: عده ای نیز با رصد و بزرگنمایی قصور عده قلیلی از همکاران و تعمیم آن به کل جامعه پزشکی سبب اخلال در امر درمان می‌شوند.

ظفرقندی تردید در انجام عمل و یا خودداری از مصرف دارو را از عوارض بسیار خطرناک حاصل از سلب اعتماد بیماران از کادر درمانی دانست و افزود: به همین دلیل مقابله و یکپارچگی در برابر این هجمه‌ها از ضروریات حال حاضر جامعه پزشکی به شمار می‌رود.

وی، برخورد با تبلیغات غیر حرفه ای در حوزه پزشکی را از وظایف سازمان نظام پزشکی دانست و اظهار داشت: تبلیغات در رسانه های مختلف رصد می شود که در صورت مشاهده تبلیغات نامتعارف پزشکی از سوی اعضای سازمان در وهله اول تذکر و در صورت تکرار برخورد انتظامی صورت خواهد پذیرفت.

ظفرقندی همچنین خواستار برخورد نهاد های مسوول با افرادی شد که عضو جامعه پزشکی نبوده و در حوزه پزشکی با تبلیغات و دخالت‌های خود در امر درمان موجب آسیب به سلامت جامعه می‌شوند.

کد خبر 458597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha