همشهری آنلاین: پلیس هلند ۱۳۰ تن از کنشگران محیط زیست عضو کارزار موسوم به «شورش انقراض» (یا «شورش علیه انقراض») را بازداشت کرد.

دستگيري كنشگران محيط زيست در هلند

به گزارش یورونیوز، این افراد به همراه جمع دیگری از معترضان به تغییرات اقلیمی در جهان، روز شنبه چند نقطه در مرکز آمستردام، پایتخت هلند را مسدد کرده بودند.

راهپیمایان روز شنبه ۲۰ مهر با تجمع در مرکز شهر آمستردام از سیاستمداران خواستند تا مانع تخریب گسترده محیط زیست شوند.

این راهپیمایی در پاسخ به فراخوان جهانی برای نافرمانی مدنی صورت گرفت. مسئولان کارزار «شورش انقراض» از طرفداران محیط زیست در سراسر جهان خواسته بودند تا از ابتدای هفته پیش به مدت دو هفته به نشانه اعتراض دست به راهپیمایی و نافرمانی مدنی بزنند.

معترضان در آمستردام یک قایق را که روی آن شعارهایی علیه تغییرات آب و هوایی نوشته شده بود با خود به مرکز شهر آورده و آن را روی پل معروف بلاوبروگ در برابر ساختمان شهرداری قرار دادند.

پلیس هلند در بیانیه‌ای که در این روز منتشر شد اعلام کرد به دلیل آن که راهپیمایان مجوز نداشته و رفت و آمد عادی شهر را مختل کرده بودند، مجبور به مداخله و بازداشت برخی از آنها شده است.

با بازداشت ده‌ها تن از راهپیمایان در روز شنبه، شمار کل کنشگران بازداشت ‌شده در هلند از ابتدای هفته گذشته تاکنون به ۲۰۰ نفر رسید.

کد خبر 458590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha