همشهری آنلاین: عکس یادگاری یکی از اعضای گروه تروریستی داعش در مرکز شهر آتن و در مقابل پارلمان این کشور با سرباز گمنام، جنجال خبری در یونان به راه انداخته و باعث نگرانی مسئولان امنیتی وشهروندان این کشور شده است.

عکس یادگاری عضو داعش با سرباز گمنام یونان

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیون خصوصی اسکای یونان با نشان دادن تصویر یکی از اعضای گروه تروریستی داعش که در حال عکس گرفتن در کنار سرباز گمنام در مقابل پارلمان در آتن است، گزارش داد: احتمالاً این دسته افراد به عنوان پناهجو در یونان زیاد هستند و باید مسئولان امنیتی دقت لازم را برای جلوگیری از ورود آنان به کشور بکار گیرند.

"مانوس ممکاراکیس" رییس بخش مبارزه با تروریسم یونان  دراین باره گفت: حضور این فرد و تفریح و گردش وی در اصلی ترین مرکز شهر آتن و در مقابل پارلمان، باعث نگرانی است و باید تدابیر امنیتی شدیدی برای ورود این دسته از افراد بکار گرفته شود.

 وی ادامه داد:این فرد سال ۲۰۱۸ میلادی برای دیدن پسر عموی خود به یونان آمده و به شهر کموتینی واقع در شمال یونان سفر و پس از مدت کوتاهی برای جنگ مجدداً به سوریه برگشته است.

وی درادامه تصریح کرد:درهمین سال نیز یکی دیگر از اعضای گروه ترویستی داعش به یونان سفر کرده بود که با همکاری همسر این تروریست، وی شناسایی و در شمال یونان دستگیر شد.

این کارشناس امور امنیتی تصریح کرد:در میان پناهجویانی که به یونان سفر می کنند، افراد تروریست نیز حضور دارند که باید با هوشیاری کامل و با توجه به اینکه این دسته از افراد در کشورهای دیگر دست به اقدامات تروریستی زده اند، با آنان مقابله کنیم.

ممکاراکیس درادامه تصریح کرد:این اواخر ورود پناهجویان  به کشور بشدت افزایش یافته بطوریکه طی سه ماه گذشته ۴۸ هزار پناهجو از مرزهای ترکیه وارد خاک یونان شده اند که این خطراتی را در پی دارد.

این کارشناس امنیتی درادامه به این شبکه تلویزیونی گفت: با شدت گرفتن حملات ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه، این خطر چندین برابر شده است و احتمال سرازیر شدن پناهجویان دیگری نیز وجود دارد بطوریکه گفته می شود بر اثر حملات ارتش ترکیه به شمال سوریه و مناطق کردنشین این کشور، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر  از آنان خانه و کاشانه خود را ترک و در جستجوی سر پناهی در دیگر نقاط هستند.

بر اساس گزارش این شبکه، قاچاقچیان برای انتقال هر نفر به یونان مبلغ ۳ هزار یورو دریافت می کنند.

یونان به سبب قرار گرفتن در شرق اروپا و در همسایگی ترکیه به مهمترین مقصد مهاجران و پناهجویان برای رفتن به کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

کد خبر 458587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha