همشهری آنلاین: المرت در نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: عملیات‌های نظامی علیه نوار غزه تا متوقف ساختن حملات موشکی فلسطینیان ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه الوطن، چاپ کویت، ایهود المرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در نشست چهارشنبه (15 اسفند) کابینه امنیتی این رژیم که با هدف تصمیم‌گیری در خصوص آینده عملیات‌های نظامی علیه نوار غزه برگزار شد تأکید کرد: حملات ارتش اسراییل علیه نوار غزه تا متوقف ساختن حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین علیه اسراییل ادامه می‌یابد. در عین حال المرت اشاره‌ای به تشدید حملات یا گسترش آنها نکرد.

وی از سازمان‌های امنیتی خواست تا مرحله بعدی علمیات‌های نظامی ارتش در نوار غزه را بررسی کنند.

این در حالی است که اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نیز افزایش عملیات‌های نظامی علیه غزه را خواستار شدند.

ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز سه طرح برای حملات نظامی علیه غزه ارایه داد که عبارتند از حمله‌ی زمین گسترده در نوار غزه، عملیات محدود در شمال این منطقه و یا عملیات زمینی پی در پی در تمامی مناطق نوار غزه.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی هم چنان به حملات پراکنده‌اش در جنوب نوار غزه ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رییس جمهور مجارستان در رام‌الله اظهار داشت: مذاکرات فلسطین و اسراییل باید از سر گرفته شود اما تحقق این امر مستلزم انجام آتش بس است.

وی تاکید کرد: دیوید ولش معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای بررسی مساله آتش بس به مصر خواهد رفت و پس از ایجاد توافق در این خصوص امکان ازسرگیری مذاکرات وجود دارد.

عباس گفت: راهکارهای نظامی یک جانبه‌ی اسراییل در کرانه باختری و نوار غزه با تمایل جامعه بین‌المللی جهت تحقق صلح پس از کنفرانس آناپولیس تناقض دارد. وی هم چنین تاکید کرد: برای ما جایگزینی برای صلح و مذاکره وجود ندارد.

مبارزان فلسطینی نیز امروز به تلافی جنایات رژیم صهیونیستی دو راکت به سمت شهر عسگلون در جنوب سرزمین‌های اشغالی پرتاب کردند. سه راکت قسام نیز به سمت صحرای نقب پرتاب شد.

کد خبر 45854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز