مریم فخیمی- تبریز – خبرنگار: هفتمین دوره نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی (۲۰۱۹Rinotex) در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه که از ۱۳ تا ۱۷ آبان ۹۸ برپا خواهد شد، پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران به عنوان متولی زون تخصصی نوآوری و فناوری‌های فضایی انتخاب شد.

جشنواره نوآوری و فناوری «ربع رشیدی» تبریز در ایستگاه هفتم 

در نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی ۱۸ زون و بخش تخصصی در رشته‌های مختلف حضور دارند که زون تخصصی نوآوری و فناوری‌های فضایی، به همت پژوهشکده رانشگرهای فضایی، امسال به آن اضافه شده  است. این نمایشگاه با اهدافی چون کمک به تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و ایده‌های دانش‌محور، معرفی نیازمندی‌های فناورانه نهادها و دستگاه‌ها، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. این جشنواره و نمایشگاه فرصتی برای ارائه ایده‌های فناورانه و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌اپ‌های فضایی است.  

محورهای بخش نوآوری و فناوری‌های فضایی شامل طراحی و ساخت وسایل پرنده نظیر هواپیماها، بالگردها، گلایدرها، موشک‌ها و ماهواره‌ها، آیرودینامیک، جلوبرندگی، مکانیک پرواز، سازه‌های هوافضایی، شبیه سازهای پرواز، ابزار و قطعات پرواز، و فضاپیماها است. علاقمندان و فعالان دانش و صنعت فضایی تا ۳۰ مهر فرصت دارند برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کنند. گفتنی است صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه رینوتکس، حمایت ویژه ۷۰ درصدی از شرکت کنندگان به عمل می‌آورد. همچنین تخفیف‌های ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی از طریق سایت رینوتکس به نشانی www. rinotex. ir انجام می‌شود.

کد خبر 458445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha