شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

بهناز رحیمیان - خراسان رضوی - خبرنگار: سومین کنگره جهانی قلب رضوی به همت بیمارستان رضوی مشهد و با حمایت آستان قدس رضوی و حضور ۴۵ مهمان خارجی از ۱۸ کشور جهان از ۱۷ الی ۱۹ مهر ۹۸ در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد.  

 پخش زنده 22 عمل قلب

دبیر علمی سومین کنگره جهانی قلب رضوی در آیین افتتاحیه این کنگره گفت: در این کنگره ۴ انجمن بزرگ قلب، ۲۰ دانشگاه و انجمن علمی کشور و ۷۰۰ نفر از متخصصان و دانشمندان قلب و عروق شرکت کردند. «محمود شبستری» بیان کرد: طی ۳ روز برگزاری این کنگره ۲۰۰ سخنرانی و ۲۲ عمل قلب به صورت زنده از اتاق عمل بیمارستان رضوی و بیمارستان قلب شهید رجایی پخش شد که در سالن همایش و کانال‌های ویدئویی سراسر جهان قابل دیدن بود. به گفته مدیرعامل بیمارستان رضوی مشهد، براساس آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه از ۵۰ میلیون مرگ‌ومیر در جهان یک‌سوم آن یعنی ۱۸ میلیون نفر به دلیل بیماری‌های قلب و عروق اتفاق می‌افتد. همچنین یک درصد از نوزدان با ناهنجاری‌های مادرزادی قلبی و عروقی متولد می‌شوند.

«رضا سعیدی» با تاکید بر این‌که افزایش متخصصان و مراکز تخصصی قلب و عروق در چند دهه اخیر این بیماری‌ها را قابل درمان و پیشگیری کرده است، افزود: یکی از این مراکز بیمارستان رضوی مشهد است. این بیمارستان با حمایت‌های آستان قدس رضوی و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و نیز برگزاری کنگره‌ها در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته است. تولیت آستان قدس رضوی نیز درسخنانی با تاکید بر تاثیر عمیق دین مبین اسلام بر شکوفایی و توسعه علم گفت: تاکید بر علم‌آموزی در منظومه معرفتی ائمه (ع) و در مکتب تشیع از جایگاهی رفیع و بی‌بدیل برخوردار است و علاوه بر آموزه‌های قرآنی سیره علمی و عملی اهل بیت این رویکرد را تایید می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «احمد مروی» خاطرنشان کرد: یکی از ستارگان همیشه فروزان آسمان ولایت که تاثیر سیره علمی و عملی ایشان در شکوفایی تمدن و بالندگی علمی زبانزد عالم است، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ملقب به عالم اهل بیت است.   وی با اشاره به این‌که صحت جسم مقدمه برای معنویت درونی است، توضیح داد: آستان قدس رضوی همان‌گونه که برای تامین معنویت برنامه‌ریزی می‌کند برای توسعه و ارتقای سلامت منطقه نیز تلاش می‌کند. مشهد کانون معنویت دینی است و باید کانون سلامت، درمانگری و اخلاق پزشکی هم باشد. مروی افزود: بنیاد سلامت آستان قدس رضوی بنا دارد با استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز درمانی و تحقیقاتی در ارتقای سلامت جهانی و خدمات درمانی منطقه نقشی ممتاز و تاثیرگذاری ایفا کند.

کد خبر 458437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha