همشهری آنلاین: اطلاعات دقیقی از زیردریایی مرموز چین در دست نیست اما بر اساس آنچه مشاهده شده در قسمت فوقانی آن تغییراتی وجود دارد که تا کنون در هیچ زیردریایی دیگری مشاهده نشده است.

چين زيردريايي

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فوربس، چین همچنان در زمینه دفاعی به غافلگیری ادامه می‌دهد و احتمالاً تنها کشور روی زمین است که می‌تواند یک زیردریایی با اندازه کامل بسازد و هیچ جزئیاتی از آن به بیرون درز ندهد. در مقایسه می‌توان به کشور آمریکا اشاره کرد که نام، اندازه و ویژگی‌های کلی زیردریایی‌های آن مدت‌ها قبل از به آب انداختن مشخص است. یک سال پیش، چین با ساخت  این زیردریایی که هیچ کس انتظار آن را نداشت همه را شگفت زده کرد. فقط در حال حاضر جزئیات بیشتر از طریق اطلاعات منابع باز (ماهواره) آشکار می‌شوند.

به گزارش فوربس، با اشاره به بررسی منابع اطلاعاتی باز (تصاویر ماهواره‌ای) مشخص شده که چین نوعی زیردریایی ساخته است که در قسمت فوقانی پوسته از آن هیچ گونه محل قابل توجهی که در همه زیر دریایی دیگر وجود دارد مشاهده نمی‌شود.

به آب انداختن این زیردریایی در اکتبر سال ۲۰۱۸ صورت گرفت. این زیردریایی ۴۵ متر طول و ۴.۵ متر قطر دارد. از ویژگی‌های بارز این زیردریایی عدم محل مستقر در بالای بدنه زیر دریایی و وجود باله در آن است.

کد خبر 458414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha