همشهری آنلاین: رزمایش بسیج با گردان‌های امنیتی الی بیت‌المقدس همزمان با سایر نقاط کشور در تمام شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد.

رزمایش

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در رابطه با این رزمایش در جمع خبرنگاران گفت: ۶۹ گردان بیت‌المقدس به اضافه گردان کوثر در این رزمایش شرکت دارند.

سردار محمدحسین رجبی با اشاره به تفاوت رزمایش الی‌ بیت‌المقدس امسال با سال‌های قبل اظهار داشت:‌ در سال‌های قبل همه بسیجیان شهرستان‌ها را در رزمایش مشترک شرکت می‌دادیم اما امسال هر گردان بیت‌المقدس در حوزه و منطقه مربوطه به انجام رزمایش می‌پردازند و به مرکز نمی‌آیند.

وی اضافه کرد: این تغییر از لحاظ صرفه‌جویی در وقت بسیجیان، رفع مشکلات حمل و نقل و آمادگی آنها در تراز حوزه استحفاظی فعالیت مهم است و این تفکیک در این راستا صورت گرفته است.

سردار رجبی در رابطه با نحوه برگزاری رزمایش در شهرستان سنندج یادآور شد:‌ چهار گردان در این رزمایش شرکت دارند.

وی یادآور شد: بسیجیان به عنوان یک راهبرد در نظام مقدس اسلامی محسوب می‌شوند و ما تهدیدات متنوعی را پیش‌بینی می‌کنیم که برای آمادگی در مقابل این تهدیدات چنین رزمایش‌هایی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: دشمنان اگر فرصت کنند آن تهدیدات را عملی می‌کنند اما در این چهل سال با وجود تلاش‌های زیاد آنها موفقیتی کسب نکرده‌اند که دلیل آن حضور مردم بویژه بسیجیان در صحنه است.

وی با بیان اینکه نیروهای شرکت کننده در رزمایش حرفه‌ای نیستند اما به راحتی رزمایش را به انجام رساندند، تاکید کرد: این رزمایش ها برای تمرین و آمادگی نیروها در هر سطحی متناسب با نوع تهدید برگزار می‌شود.

سردار رجبی اضافه کرد: بخش دیگر رزمایش در رابطه با امداد و نجات است که بسیجیان برای مقابله با حوادثی که در کشور اتفاق می‌افتد آمادگی پیدا می‌کنند.

رزمایش الی بیت المقدس با حضور نیروهای سپاه و بسیج مردمی در شهرستان های مختلف استان کردستان با هدف نمایش توانمندی بسیجیان در حال برگزاری است.

این رزمایش با ماموریت امنیتی و مبارزه با اغتشاشات و آرام سازی شهری برگزار می‌شود و ارتقای سطح آمادگی گردان ها، آمادگی برای اجرای ماموریت ها در روز نیاز، سازماندهی و به روز رسانی مجدد گردان ها با تمرین بر پایه تهدیدات بومی، منطقه ای و آمادگی برای مقابله با تهدیدات دشمن از اهداف مشخص شده در برگزاری آن است.

کد خبر 458382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha