همشهری آنلاین: دو بازرگان متخلف که قصد فرار از آمریکا داشتند بازداشت شدند. این دو بازرگان پیش‌تر به اتهام پولشویی و فساد مالی در جریان انتخابات متهم هستند. عکس‌های از آنها در کنار رئیس جمهور آمریکا منتشر شده است اما ترامپ مدعی است آنها را نمی‌شناسد.

پارناس فورمن ترامپ استيضاح

به گزارش یورونیوز، دموکرات‌ها که بر تحقیقات روند استیضاح دونالد ترامپ نظارت دارند دیروز پنجشنبه، ۱۸ مهر، خواهان همکاری دو بازرگان نزدیک به وکیل شخصی رئیس جمهوری آمریکا شدند که به تازگی در جریان پرونده تخلفات مالی هنگام ترک آمریکا دستگیر شده‌اند.

به گزارش پلیس فدرال آمریکا، لـِو پارناس و ایگور فرومن، دو بازرگان یاد شده که هر دو شهروندان آمریکا و به ترتیب متولد کشورهای اوکراین و بلاروس هستند چهارشنبه شب در حالی که بلیط یک طرفه به مقصد کشوری خارجی را در داست داشتند در فرودگاه بین‌المللی واشنگتن دستگیر شدند.

این دو شهروند آمریکایی که دونالد ترامپ هرگونه آشنایی با آنها را منکر شده متهم هستند که به رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس جمهوری آمریکا در جهت دریافت اطلاعاتی از کشور اوکراین برای زیرسوال بردن اعتبار جو بایدن، رقیب احتمالی دموکرات، رئیس کنونی کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ کمک کرده اند.

اقدام توطئه آمیز، دست کاری در اسناد، فریب کاری و تخلف مالی در جریان کارزای انتخاباتی آمریکا و انتقال پول از منابع خارجی به نامزدهای انتخابات ایالتی و فدرال از جمله دیگر اتهام‌های مطرح بر ضد این دو بازرگان آمریکایی و نزدیک به وکیل شخصی دونالد ترامپ عنوان شده است.

دموکرات‌های کنگره و سنا که به شدت پیگیر پرونده استیضاح رئیس جمهوری آمریکا هستند اینک خواهان همکاری دو فرد دستگیر شده با پلیس و دستگاه قضایی شده اند. این همکاری به اذعان دموکرات‌ها می تواند بر قوت و تاثیرگذاری اتهام‌های مطرح بر ضد دونالد ترامپ، مبنی بر سوء استفاده از قدرت و بهره بردن از نفوذ برای باز کردن راه مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری بیافزاید.

اتهام همکاری با وکیل دونالد ترامپ برای دریافت سرنخ‌هایی از فساد مالی احتمالی هانتر بایدن، پسر جو بایدن در حالی بر ضد دو فرد دستگیر شده سنگینی می‌کند که این دو در جریان پرونده‌ای مجزا در دادستانی نیویورک تحت پیگرد قرار گرفته و در نهایت دستگیر شدند. گفته می‌شود که این پرونده به فساد مالی، پول شویی و تخلفات گسترده مالی در جریان کارزارهای انتخاباتی در سطح ایالتی و فدارل مربوط می‌شود.

بر اساس یکی از موارد اتهامی این دو بازرگان متهم‌اند که در قبال منشا کمک‌های مالی که سال ۲۰۱۸ در اختیار چندین نامزد انتخایات محلی و ایالتی در آمریکا قرار داده شده، مخفی کاری کرده‌اند. تحقیقات انجام شده در خصوص این مورد اتهامی نشان می‌دهد که منشا بخشی از این پول‌ها کشور روسیه بوده است.

در این راستا برخی از رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که دو فرد یاد شده در ارائه کمک مالی ۳۲۵ هزار دلاری به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ مشارکت داشته و در سال ۲۰۱۸ نیز به یک ضیافت شام در کاخ سفید دعوت شده بودند.

این درحالیست که رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین واکنش به این ماجرا مدعی شده است که به هیچ وجه این دو فرد را نمی‌شناسد و ارتباطی با این پرونده ندارد. ادعای رئیس جمهوری آمریکا در حالی مطرح می‌شود که عکس‌های منتشر شده در حساب های کاربری لو پارناس، یکی از این دو بازرگان، وی را در چندین موقعیت کنار رئیس جمهوری و پسرش نشان می دهد.

کد خبر 458369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha